امیر غفارمنش از تجربه کارگردانی در سینما گفت/ «۵۲ هرتز» قصه‌ای از تنهایی آدم‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴

امیر غفارمنش از تجربه کارگردانی در سینما گفت/ «۵۲ هرتز» قصه‌ای از تنهایی آدم‌ها

امیر غفارمنش درباره اولین تجربه کارگردانی خود که به ساخت فیلم «52 هرتز» منجر شده است، صحبت کرد.

امیر غفارمنش بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که فیلم «۵۲ هرتز» را در مقام کارگردان به تازگی به پایان رسانده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: فیلمنامه «۵۲ هرتز» را بهمن حسینی نوشته است و قصه به تنهایی آدم‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: این داستان در واقع کنایه‌ای از نهنگی است که در اقیانوس تنها مانده بود و دلیل تنهایی او فرکانس ۵۲ هرتزی آوازش بود و دقیقا اشاره به این نکته دارد که آدم‌ها صدای هم را نمی‌شنوند. «۵۲ هرتز» سه قصه پیچ در پیچ دارد که با یک نخ تسبیح به هم متصل شده‌اند و یک نفر به صورت کاتالیزور باعث تحول در نگرش شخصیت های فیلم می‌شود.

غفارمنش درباره ورود خود به عرصه کارگردانی توضیح داد: پدر من یکی از کارگردان‌های سینما بود و خود من هم ادبیات نمایشی خوانده ام ولی بازیگری می‌کردم و به نحوی درگیر این اتفاق بوده‌ام. حتی در چند تئاتر و پروژه تصویری کارها را من انجام می‌دادم اما به اسم کسی دیگر ثبت شد.

این بازیگر اعلام کرد: پس از کش و قوس‌هایی متن بهمن حسینی را خواندم که مدت‌ها پیش آن را نوشته بود و تنها دیالوگ نویسی‌هایی روی آن انجام دادم و کار را پیش بردیم.

وی درباره وضعیت فیلم بیان کرد: در حال حاضر فیلم در مرحله مونتاژ قرار دارد. در حقیقت در ابتدا یک فیلم کوتاه بود و بعد که دیدیم تریلوژی هست به ابراهیم اصغری که تهیه کننده کار بود گفتیم و مجوز فیلم بلند را گرفتیم و دو بخش دیگر کار را هم ضبط کردیم. ما فیلم را خیلی سریع پیش بردیم و در آذرماه آن را به اتمام رساندیم و حتی فیلم را هم به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر تحویل دادیم که پذیرفته نشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره اکران «۵۲ هرتز» نیز گفت: خودم دوست دارم فیلم در تابستان اکران شود هرچند که باتوجه به وضع موجود نمی‌شود خیلی پیش بینی کرد و من کار را به خدا سپرده‌ام و امیدوارم اتفاق‌های خوبی برایش بیفتد.

وی درباره پروژه‌های دیگری که در آن مشغول است، توضیح داد: سریال «آخر خط» به کارگردانی علیرضا مسعودی آماده پخش است. فیلم «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سید جواد هاشمی در مراحل پایانی خود قرار دارد و بازی من در سریال سعید سلطانی ادامه دارد و فکر می‌کنم تا قبل از عید بازی من به پایان برسد.

غفارمنش در پایان بیان کرد: یک فیلمنامه با نام «زلزله» خواهیم داشت که قرار است هومان فاضل آن را بنویسد و بعد تصمیم خواهیم گرفت که خودم یا حجت ذیجودی آن را کارگردانی کند.

شقایق فراهانی، علیرضا استادی، امیر غفارمنش، علیرضا مهران، مهشید جوادی، حمید رشید، علیرضا رسولی، سام حسامی بازیگران فیلم سینمایی «۵۲ هرتز» هستند.

دیگر عوامل «۵۲ هرتز» عبارتند از کارگردان: امیر غفارمنش، تهیه کننده: ابراهیم اصغری، نویسنده: بهمن حسینی، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل نباتی، صدابردار: مسعود شاهوردی، طراح صحنه: امین جهانی، مدیر تولید: مهدی رجبی، مدیر تدارکات: کامران نژادی، تدوین: روزبه کلباسی، گریم: دانیال شاهی، صداگذاری: احسان افشاریان، عکاس: پیمان گرزم، محمدرضا خان میرزایی، روابط عمومی: ترکیان.

محمد زکی زاده

52 هرتز

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000