فروش «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» از یک میلیارد دلار عبور کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
سال رویایی دیزنی تکمیل شد؛

فروش «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» از یک میلیارد دلار عبور کرد

«خیزش اسکای‌واکر» با عبور از یک میلیارد دلار فروش، به هفتمین فیلم کمپانی دیزنی بدل شد که در 2019 از این مرز عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم حماسی- فضایی «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» به کارگردانی جی‌جی آبرامز در بیست و هشتمین روز اکران خود از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرد.

این فیلم تا کنون در آمریکای شمالی ۴۸۱٫۳ میلیون دلار فروش داشته است و با احتساب درآمد ۵۱۹٫۷ میلیون دلاری آن از گیشه‌های بین‌المللی، مجموع فروش جهانی فیلم به رقم خیره‌کننده ۱٫۰۰۱ میلیارد دلار می‌رسد.

حالا سوال مهم این‌جاست که این محصول مشترک دیزنی و لوکاس‌فیلم در قیاس با آخرین فیلم از مجموعه جنگ ستارگان یعنی «آخرین جدای» که در نهایت فروشی ۱٫۳۳ میلیارد دلاری داشت، چه عملکردی را ثبت می‌کند. کارشناسان معتقدند «خیزش اسکای‌واکر» احتمالا با عددی بین ۱٫۲ تا ۱٫۲۵ میلیارد دلار به کار خود در سینماها پایان می‎دهد.

این فیلم ۱۴۲ دقیقه‌‌ای که سومین و آخرین قسمت از یک تریولوژی و در کل قسمت نهم از سری اصلی جنگ ستارگان است، حماسه اسکای‌واکر را که جرج لوکاس ۴۲ سال پیش آغاز کرد را به سرانجام می‌رساند. آبرامز برای ساخت این فیلم از ستارگان گوناگون مجموعه جنگ ستارگان، از دیزلی ریدلی و آدام درایور گرفته تا بازیگرانی از مجموعه‌های قبلی این مجموعه همچون مارک همیل، بیلی دی‌ ویلیامز و کری فیشر، استفاده کرده است.

بعد از اتمام اکران «خیزش اسکای‌واکر»، مجموعه «جنگ ستارگان» به دلیل بازسازی لوکاس‌فیلم تا مدتی از پرده‌های سینما فاصله خواهد گرفت.

«خیزش اسکای‌واکر» به هفتمین فیلم دیزنی در سال ۲۰۱۹ بدل شده که فروشی بالای یک میلیارد دلار داشته است تا سال رویایی دیزنی و رکورد خیره‌ کننده‌ای که امسال به دست آورد، بیش از پیش دست نیافتنی شود.

دیگر آثار دیزنی که در سال ۲۰۱۹ اکران شده و فروشی میلیارد دلاری داشتند به این ترتیب است:

«انتقام جویان: پایان بازی» : ۲٫۷۹ میلیارد دلار  که آن را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بدل کرده است.

«شیر شاه»: ۱٫۶۵ میلیارد دلار

«منجمد ۲»: ۱٫۳۷ میلیارد دلار

«کاپیتان مارول»: ۱٫۱۲ میلیارد دلار

«داستان اسباب‌بازی۴»: ۱٫۰۷ میلیارد دلار

«علاالدین»: ۱٫۰۵ میلیارد دلار

در سال ۲۰۱۹ تنها ۲ فیلم دیگر «مرد عنکبوتی: دور از خانه» کمپانی سونی و «جوکر» برادران‌وارنر توانسته‌اند از مرز یک میلیارد دلار عبور کنند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است