«پنجمین زن» در «رویای کاغذی» ورق می‌خورد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰

«پنجمین زن» در «رویای کاغذی»  ورق می‌خورد

برنامه رادیویی «رویای کاغذی» روز پنجشنبه 26 دی ماه به معرفی و خوانش بخش‌هایی از کتاب «پنجمین زن» به نویسندگی هنینگ مانکل اختصاص دارد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، راضیه گردکاهد در برنامه رادیویی «رویای کاغذی» روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه به معرفی و خوانش بخش‌هایی از کتاب «پنجمین زن» به نویسندگی هنینگ مانکل نویسنده سرشناس سوئدی و ترجمه فرشته شایان می‌پردازد.
هنینگ مانکل سال ۱۹۴۸ در شهر استکهلم متولد شد و وقتی تنها یک سال داشت پدر و مادرش از هم جدا شدند. بیشتر سال های کودکی مانکل کنار پدر و خواهرش سپری شد. ۲۰ سال داشت که شروع به نویسندگی کرد. در سال های بعد علاوه بر نوشتن رمان های متعدد سراغ کارگردانی تئاتر نیز رفت. هنینگ مانکل در هر دو کشور سوئد و موزامبیک زندگی کرد. او نمایشنامه نویس نیز بود و از او ۲۰ کتاب داستانی و بیش از ۱۰ کتاب برای کودکان به جای مانده است.
مانکل برای چند دهه خود را به عنوان یک فعال سیاسی و اجتماعی معرفی کرده است. او در اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همین طور اعتراض علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی شرکت فعال داشته است. او از مدافعان حقوق مردم فلسطین بود و در مصاحبه ای گفته است: «اسراییل تکرار نظام منفور آپارتاید است که زمانی سیاهان آفریقا را در کشور خودشان شهروند درجه دو محسوب می کرد.»
وی از کسانی بود که سال ۲۰۱۰ برای شکستن تحریم اسراییل با کشتی به غزه سفر کرد.
این نویسنده سال پیش در مقاله ای در روزنامه اعلام کرد که مبتلا به سرطان است و نوشت: «دلهره من به شدت عمیق است.» او مراحل بیماری و تجربیات خود را در کتابی به نام «باتلاق شنی: معنای انسان بودن چیست؟» به چاپ رسانده است.
خالق مجموعه داستان ‎های جنایی با نام قهرمان «کارآگاه کورت والاندر» در سن ۶۷ سالگی درگذشت.
لپارد ناشر این نویسنده ضمن اعلام این خبر در وبسایت خود نوشت: «آقای مانکل که سال ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، در خانه خود در گوتنبرگ با آرامش درگذشت.»
برنامه «رویای کاغذی» برنامه ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ساعت ۲۳:۴۵ به بازخوانی قطعه ای از یک کتاب شامل داستان کوتاه، رمان و شعر از آثار شاخصی که با استقبال مخاطبان روبرو شده اند و پر تیراژ بوده اند و چند بار تجدید چاپ به چاپ های شده اند، اختصاص دارد.
«رویای کاغذی» با اجرای راضیه گردکاهد، تهیه کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/535/157/000
  • بی‌بدن
    26/257/463/000
  • سال گربه
    18/080/228/500
  • آپاراتچی
    4/246/587/500
  • پرویز خان
    3/264/087/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/974/442/500
  • آسمان غرب
    2/569/288/000