«نیمه تاریک ماه» موضوع جهان شمول دارد / تاثیر تکنولوژی در روابط انسان‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸
داود بنی اردلان در گفتگو با صبا:

«نیمه تاریک ماه» موضوع جهان شمول دارد / تاثیر تکنولوژی در روابط انسان‌ها

کارگردان نمایش «نیمه تاریک ماه» از انتخاب این نمایشنامه تا استقبال مردم و تاثیر تکنولوژی در زندگی بشر می‌گوید.

داود بنی اردلان کارگردان نمایش «نیمه تاریک ماه» که از ۲۰ دی ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است، درباره انتخاب این نمایشنامه در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: تا به حال پنج فیلمساز از ملیت های مختلف از ایده این نمایش برای ساخت فیلم هایشان استفاده کرده اند و تمام دنیا با این موضوع درگیر شده است و جهان شمول بودن موضوع نمایش «نیمه تاریک ماه» دلیل اصلی من برای انتخاب این نمایشنامه بود.

کارگردان نمایش «نیمه تاریک ماه» با اشاره به این که این نمایش اقتباسی از فیلم ایتالیایی «غریبه های کامل» به کارگردانی پائلولو جنووس است توضیح داد: از نظر من دغدغه مردم در هر حوزه‌ای سیاسی، اجتماعی، خانواده و غیره را نمی‌توان روی صحنه تئاتر به نمایش گذاشت و باید در انتخاب نمایشنامه‌ها دقت داشته باشیم و بدانیم حرف را برای چه و به چه کسی می گوییم و چه جامعه‌ای را شامل می‌شود.

وی افزود: دنیای نمایشنامه «نیمه تاریک ماه» زمان و مکان خاصی ندارد و هر کشور یا شهری باشید شما را دربر می‌گیرد چرا که تکنولوژی دنیای انسان‌ها را تسخیر کرده است و عواطف و احساسات در بشر کمرنگ‌تر شده و شکست‌های زیادی را در زندگی تجربه می‌کنند و گوشی تلفن جای همه‌چیز را گرفته است.

بنی اردلان که کارگردانى نمایش هاى  «دوباره اون آهنگو بزن سام» نوشته وودى آلن و «مکاشفات شخصى ٢» را در کارنامه خود دارد در ادامه گفت: تاثیر تکنولوژی در روابط آدم ها در این نمایش بسیار مهم است و در واقع «تلفن همراه» کاراکتر اصلی است. به نوعی می‌توان گفت تکنولوژی دانای کل است و قصه را می داند و از همه کاراکترها جلوتر است.

این کارگردان درباره اجرای مجدد نمایش «نیمه تاریک ماه» و تغییر دو بازیگر بیان کرد: نمایش «نیمه تاریک ماه» در تالار حافظ با استقبال خوبی از طرف مخاطبان اجرا شد و ما تصمیم گرفتیم مجدد در سالن ملک اجرا داشته باشیم و متاسفانه هانا کامکار و جواد مولانیا در این اجراها همراه ما نیستند و نمایش‌های دیگری روی صحنه دارند و به این ترتیب زوج ما تغییر کردند و روزبه حصاری و رامونا شاه جایگزین این عزیزان شدند.

نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان از ۲۰ دی ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است و علاقه مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به tik8.com مراجعه کنند.

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: روزبه حصاری، المیرا دهقانی، بهزاد عمرانی، رامونا شاه، سام کبودوند، حسین کشفی اصل، نیکی مظفری.

در خلاصه قصه این نمایشنامه آمده است: نمایش «نیمه تاریک ماه» داستان دغدغه رابطه‌های این روزهای ماست؛ اقتباسی از فیلم ایتالیایی «غریبه های تمام عیار » حکایت چند زوج جوان است که برای شام دور هم جمع می شوند. همه آنها تا شب مهمانی، تصورشان بر این است که زندگی کامل و عاشقانه ای دارند، اما…»
نسترن معصوم‌پور
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است