نقش ترامپ در نامزد نشدن دنیرو در اسکار/ آقای بازیگر خودش را فدای آمریکا کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳

نقش ترامپ در نامزد نشدن دنیرو در اسکار/ آقای بازیگر خودش را فدای آمریکا کرد

راجر فریدمن منتقد نامدار آمریکایی در مقاله ای به بررسی نقش ترامپ در نامزد نشدن رابرت دنیرو در اسکار امسال پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از شوبیز، راجر فریدمن منتقد مشهور آمریکایی و سردبیر خبرگزاری شوبیز ۴۱۱ از انتقادهای دنیرو به ترامپ به عنوان دلیل نامزد نشدن این بازیگر در فصل جوایز یاد کرده و در این باره نوشته است: روز دوشنبه ۱۳ ژانویه فیلم «مرد ایرلندی» اثر مارتین اسکورسیزی ۱۰ نامزدی جایزه اسکار بدست آورد اما این فیلم می توانست یک نامزدی جایزه اسکار دیگر آن هم برای رابرت دنیرو در شاخه بازیگر نقش اصلی کسب کند که البته این اتفاق نیفتاد.

رابرت دنیرو در کاراکتر فرانک شیرن در این فیلم یک نقش آفرینی ظریف، زیبا و نامحسوس ارائه داده و فیلم را از اول تا آخر هدایت کرده است. بازی دنیرو در این فیلم تقریبا در خیلی از حلقه های سینمایی نادیده گرفته شد. دنیرو که به اعتقاد بسیاری بهترین بازیگر نسل ماست در کارنامه کاری اش نقش آفرینی های مهمی مانند «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و اخیرا «دفترچه بارقه امید» به چشم می خورد.

حالا می پرسیم چرا این اتفاق افتاده است؟ آیا می تواند به انتقادات صریح و بی پرده دنیرو به ترامپ مربوط باشد؟ ممکن است. حتی در هالیوود لیبرال هم ممکن است این اتفاق رخ دهد. دنیرو در این ایام ثانیه ای را برای نکوهش ترامپ هدر نداده است. ستاره «راننده تاکسی» ترامپ را با هر نامی که می شود تصور کرد خطاب قرار داده و گفته دوست دارد به او حمله کند.

بازیگر برنده اسکار فیلم «گاو خشمگین» در معرفی «مرد ایرلندی» در اکثر نشست ها به رییس جمهوری آمریکا حمله کرده و مورد تشویق حضار نیز قرار گرفته است. با این تفاسیر به نظر می رسد رای دهندگان آکادمی موضع گیری های سیاسی دنیرو را از بازی اش در نقش فرانک شیرن بیشتر به خاطر دارند و برخی از آنها هم ممکن است با او موافق نباشند. من این را می دانم که در میان اعضای آکادمی رای دهنده های زیادی از شنیدن این گفته های دنیرو هیجان زده می شوند اما عده ای هم مخالف او هستند و می خواهند او این صحبت هایش را کاهش دهد بویژه در میان اعضای انجمن بازیگران که نقش مهمی در انتخاب نامزدهای اسکار دارند این گروه تمایل دارند بیشتر از بازیگری بشنوند و از ترامپ هرچه بوده شنیده اند.

اگر دنیرو برای موضع گیری های سیاسی اش دیده نشده است به نظر ارزشش را دارد او جایزه های فراوانی گرفته است. دنیرو مشتاقانه به وضعیت کشور ما توجه دارد و احساس می کند صدایش باید در مورد ترامپ شنیده شود این کار او به گونه ای فداکاری بوده است. با این حال باید اذعان کنم آرزو داشتم او در میان نامزدهای بهترین بازیگری جای می گرفت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است