سرنوشت آثار رنجکشان در ورود به فجر ۳۸/ یک فیلم بی‌حاشیه ماند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳

سرنوشت آثار رنجکشان در ورود به فجر ۳۸/ یک فیلم بی‌حاشیه ماند

از چهار فیلمی که با سرمایه رنجکشان برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر 38 تولید شده تنها «شنای پروانه» بدون حاشیه ماند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، از بین فیلم هایی که امسال محمدصادق رنجکشان سرمایه تولید آنها را تامین کرده چهار فیلم حضورشان در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر رسانه ای شد که البته تنها یکی از آن‌ها اوضاع خوبی دارد و بقیه تاکنون دچار حاشیه هایی شده اند.

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت از آثار باکیفیت و امیدهای جشنواره امسال است. این فیلم‌اولی هم در بخش سودای سیمرغ هم نگاه نو رقابت می کند.

«قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در میانه راه تولید با مشکل بالا رفتن هزینه‌ها و کمبود بودجه مواجه شد و حتی حضور عباس نادران به عنوان سرمایه‌گذار دوم که قرار بود مشکلات را حل کند، به جایی نرسید و اختلاف بر سر مالکیت نیز به آن اضافه شد. با وجودی که طبق اعلام دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر، در صورت حل مشکل «قاتل و وحشی»، امکان انتخاب آن به عنوان یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه وجود دارد، اما مراحل پس از تولید این فیلم هم‌اکنون متوقف شده و به گفته نعمت‌الله به جشنواره نخواهد رسید.

«عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد دیگر فیلم محصول مجموعه صادق رنجکشان است که در پاییز سال جاری به تولید رسید. این فیلم که به دلیل مضمون خود با برخی حواشی نیز مواجه شد، مورد توجه هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم فجر قرار نگرفت و به عنوان اولویت پنجم فیلم‌های رزرو جشنواره معرفی شد. اگرچه برخی شایعات و همچنین ادعای جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم، حاکی از آن است که «عنکبوت» به خاطر مضمون خود از جشنواره کنار گذاشته شده است. این فیلم به ماجرای واقعی یک قاتل زنجیره ای می پردازد که از پرونده های حساس در دهه ۷۰ و ۸۰ بود.

«خون شد» اثر جدید مسعود کیمیایی سومین فیلمی است که رنجکشان در آن سرمایه‌گذاری کرده است و فرم حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرد. در روزهای اخیر کیمیایی کارگردان و نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم بر سر انصراف این فیلم از جشنواره، اختلاف نظر داشتند که در نهایت به انصراف فیلم تنها از بخش کارگردانی انجامید. همچنین سعید آقاخانی بازیگر نقش اصلی «خون شد» با انتشار متنی از جشنواره انصراف داد.

محمدصادق رنجکشان در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، دو فیلم مطرح «سرخ‌پوست» و «متری شیش‌ونیم» را داشت که تحسین داوران و تماشاگران را برانگیختند و در نهایت به چندین سیمرغ بلورین از جمله سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای «متری شیش‌ونیم» و جایزه ویژه هیات داوران برای «سرخ‌پوست» دست یافتند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است