فراخوان رویدادهای «اجرایی_ پژوهشی» مجموعه تئاتر شهر منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۸

فراخوان رویدادهای «اجرایی_ پژوهشی» مجموعه تئاتر شهر منتشر شد

فراخوان رویدادهای «اجرایی-پژوهشی» کارگاه نمایشِ مجموعه تئاتر شهر برای دعوت از تمامی گروه های اجرایی، هنرمندان و پژوهشگران در نیمه دوم سال 1398 منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، سالن کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برای تولید رویدادهای پژوهشی و اجراهای نمایشی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ فراخوانی را ارائه و همچنین اولویت بندی ها موضوعی خود را منتشر کرد.

در این فراخوان ضمن تاکید بر رویکردهای آموزشی و پژوهشی در حوزه تئاتر و همچنین ایجادِ فضا دانش محور و خلاق در روند تعامل مخاطبان و آثار نمایشی و همچنین ساماندهی درخواست گروه ها، هنرمندان، اساتید و پژوهشگران تئاتر برای اجرا در سالن کارگاه نمایش این مجموعه، از تمامی علاقه مندان دعوت شده است تا با توجه به قالب های معرفی شده و همچنین محورهای پیشنهادی ذکر شده، درخواست تشریحی توصیفی خود را بر مبنای تکمیل فرم درخواست حداکثر تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ به آدرس Tehran.citytheater@gmail.com ارسال کنند.

قالب های ارایه ایده و آثار در این فراخوان به این شرح است:

جستار: بر این اساس هنرمندان اجراهایی با بهره گیری از فرم خطایه سخنرانی(Lecture Performance) و ابزارهای تکنولوژیک معطوف به آن همچون پاورپوینت، فیلم، صدا و اسلاید به صورت نمایشی و در بستری پژوهشی ارایه خواهند داد. در حقیقت مخاطب در این شکل علاوه بر روبرو شدن با یک اجرای صحنه ای اطلاعات تخصصی و کاربردی در حوزه موضوعی هر لکچر به دست می آورد.

گفتار مختصر: در این قالب رویدادهایی به صورت روزانه طراحی می شود و در دو بخش ظهر تا عصر و عصر تا شب با دعوت از صاحبنظران، بازیگران، نویسندگان و کارگردان داخلی و خارجی ( اسکایپ) برای بیان منظرهای خلاقانه و تجربیات هنری خود هر یک در بازه زمانی ۱۵ دقیقه با مخاطبان و علاقه مندان روبرو خواهند شد. این قالب ملهم از الگوی موفق و بین المللی Ted Talk است.

برگزاری کارگاه آموزشی: در این قالب هنرمندان و مدرسان شاخص در حوزه های موضوعی فراخوان امکانی به دست می آورند تا تجربیات، نظریات و روش های کاربردی خود را  به صورت هدفمند و در قالب کارگاه های یک تا چند روزه در اختیار هنرجویان و علاقه مندان تئاتر قرار دهند. نظریات و روش های روزآمد در الویت قرار خواهند داشت.

اجرا: آخرین و مهمترین قالب ارایه اثر در این حوزه، اجرای یک اثر نمایشی حداکثر به مدت ۱۴ شب ( دو هفته) در سالن کارگاه نمایش است. اجراها مذکور می بایست ایده محور بوده و با حداقل ابزار و ادوات صحنه ای عرضه شوند.

 همچنین محورهاموضوعی فصل پاییز و زمستان این رویداد مشتمل بر «تئاتر مستند»، « اجرا و حضور »، «تئاتر و استارت آپ ها» و « تئاتر و ظرفیت های بینارشته ای» است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به متن اصلی فراخوان مراجعه کنید.

تمامی علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ضمن تکمیل فرم تقاضای حضور و ارسال آن در این فراخوان شرکت کنند و واحد ارتباطات، پژوهش و آموزش مجموعه پس از بررسی و امکان سنجی پیشنهادهای ارایه شده، نتایج قطعی آثار منتخب را حداکثر تا تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ اعلام خواهد کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است