برگزاری مراسم گرامیداشت علامه سیدجعفر شهیدی ۲۵ ماه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱

برگزاری مراسم گرامیداشت علامه سیدجعفر شهیدی ۲۵ ماه

مراسم «یاد استاد» برای گرامیداشت علامه سیدجعفر شهیدی در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، مراسم «یاد استاد» برای گرامیداشت علامه سیدجعفر شهیدی برگزار می‌شود.

این برنامه به مناسبت گرامیداشت دوازدهمین سالروز در گذشت علامه سید جعفر شهیدی نویسنده، مترجم و پژوهشگر فقید با حضور مهدی باقری قایم مقام دفتر نشر فرهنگ اسلامی، استادان دانشگاه، مسئولان فرهنگی خانواده و شاگردان علامه سید جعفر شهیدی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می‌شود.

در یادمان علامه سید جعفر شهیدی، غلامرضا امامی نویسنده، مترجم، پژوهشگر و ویراستار، اسماعیل منصوری‌لاریجانی دکترای عرفان اسلامی و مدرس دانشگاه با بیش از ۲۱ تالیف و شکوفه شهیدی به سخنرانی می‌پردازند.

سید جعفر شهیدی سال ۱۲۹۷ در شهر بروجرد متولد شد. رییس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

شهیدی از شاگردان علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبایی بروجردی، سیدابوالقاسم خویی به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب درجه اجتهاد شد. او به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، چهار عنوان ترجمه، سه عنوان تصحیح و تعداد زیادی تالیف دارد که شماری از کتاب‌های او به زبان‌های خارجی ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند.

شهیدی اولین کتابش را در نجف در رد احمد کسروی نوشت، سه جلد «جنایات تاریخ» توسط ساواک توقیف شد اما بعدها بعضی مطالب انتقادی را از چاپ بعدی حذف کرد. این پژوهشگر در دی‌ماه سال ۱۳۸۶ در تهران درگذشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به کتابخانه دکتر شهیدی واقع در نارمک، ۴۶متری غربی، پشت بیمارستان خصوصی نارمک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000