نگاهی به رمان «رخشانک طبیب» در نشست فرهنگسرای گلستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۴

نگاهی به رمان «رخشانک طبیب» در نشست فرهنگسرای گلستان

نشست نقد و بررسی کتاب «رخشانک طبیب» نوشته مجتبی طیاری‌آشتیانی در هفتاد و ششمین برنامه «ترنم قلم» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، نشست نقد و بررسی کتاب «رخشانک طبیب» نوشته مجتبی طیاری‌آشتیانی در هفتاد و ششمین برنامه «ترنم قلم» برگزار می‌شود.

نشست نقد و بررسی این کتاب که توسط نشر اوستای پارسیان منتشر شده است، در هفتاد و ششمین برنامه «ترنم قلم» روز سه شنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان با حضور مجتبی طیاری آشتیانی، مریم مطهری‌راد، محمدرضا گودرزی و منتقدین ادبی و نویسندگان برگزار می‌شود.

در معرفی رمان «رخشانک طبیب» عنوان شده است: این رمان تاریخی روایت و درسی از دوران باستان با نگاهی شکافنده به وضع مردم آن دوران دارد.

در رمان «رخشانک طبیب» آمده است: من رخشانک، دلم می‌خواهد آرزوهایم را عوض کنم. این حق من است آرزوهای دیروزم را دور بریزم و ای کاش بتوانم به اندازه «کنیا» انسان‌ها را پاس بدارم و به آن‌ها خدمت کنم.

در بخش دیگری از این کتاب نیز آمده است: ما درون یک معجزه به دنیا آمده‌ایم، نه این که به دنیا آمدن‌مان معجزه باشد، درون یک معجزه که نامش جهان است به وجود آمده‌ایم. در آن زندگی می‌کنیم و روزی این معجزه را ترک خواهیم کرد.

نویسنده برای نگارش این کتاب ۶ ماه مطالعه داشته است و تمام مطالب از جمله مکان‌ها، نام شهرها، وقایع و رویدادها سند دارند و از منابع تاریخ نویسان هرودوت، ویل دورانت نیز بهره برده است. رمان‌های «با خورشید طلوع کن» و «عاشقی درکما» نیز از دیگر تالیفات طیاری آشتیانی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

شماره تلفن  ۷۷۸۲۶۴۷۵ داخلی ۱۲۶ کتابخانه گلستان برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است