معرفی رویکرد گوستاو مالر و توجه‌اش به زندگی و مرگ در ارکستر «آوام» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
در نشست رسانه‌ای ارکستر سمفونیک و گروه کر «آوام» مطرح شد؛

معرفی رویکرد گوستاو مالر و توجه‌اش به زندگی و مرگ در ارکستر «آوام»

نشست رسانه‌ای ارکستر سمفونیک و گروه کر «آوام» سه‌شنبه 24 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، نشست رسانه‌ای ارکستر سمفونیک و گروه کر «آوام» به سرپرستی احسان تارخ صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

سینا خیرآبادی رهبر این ارکستر در ابتدای نشست گفت: کنسرت پیش روی ارکستر «آوام» هدف بزرگی در دست دارد، در واقع در این کنسرت، مجموعه آثار سمفونیک گوستاو مالر با هدف معرفی رویکرد این آهنگساز و توجه او به زندگی و مرگ اجرا می‌شود.

وی افزود: ارکستر زهی «نیلپر» و گروه کر کودک و نوجوان «کوک» در این اجرا، گروه موسیقی «آوام» را همراهی می‌کنند، در این کنسرت ۵۰ یا ۶۰ نفر اعضای ارکستر سمفونیک «آوام» با همراهی ۴۰ یا ۵۰ نفر از اعضای گروه کر کودک و نوجوان «کوک» و اعضای گروه زهی ارکستر «نیلپر»که در مجموع ۱۵۰ یا ۱۶۰ نفر هستند، به اجرای این کنسرت خواهند پرداخت.

افشین ضیاییان مدیریت آکادمی ارکستر «آوا» در ادامه این نشست بیان کرد: این ارکستر سال‌ها پیش به صورت تخصصی در آکادمی ارکستر «آوا» در شهر کرج شکل گرفته است و از سال ۹۳ سینا خیرآبادی رهبری دایم این ارکستر را در دست گرفته است و تا به امروز با هم کار کرده‌ایم و امیدوارم در کنسرت پیش رو اجرای خوبی داشته باشیم.

نوید گوهری رهبر ارکستر «نیلپر» نیز در این نشست حضور داشت و درباره همکاری خود با این ارکستر توضیح داد: گروه زهی ارکستر «نیلپر» در این کنسرت با ارکستر «آوام» همراهی می‌کند.

وی درباره انتخاب آثار این کنسرت گفت: قطعات در عین زیبایی از لحاظ موسیقایی و شنیداری، بسیار هوشمندانه انتخاب شده است و مخاطب شاهد اجرای خوبی خواهد بود.

احسان تارخ سرپرست این ارکستر درباره دیر برگزار شدن این نشست با توجه به اینکه این کنسرت فردا چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه برگزار می‌شود، توضیح داد: به دلیل فضایی که در هفته‌ گذشته در کشور برپا بود و اعلام عزای عمومی و… برگزاری این نشست و اجرای کنسرت به این شکل فشرده و پشت سر هم قرار گرفت و ما تصمیم داشتیم در هفته گذشته این نشست را برگزار کنیم اما شرایط به این شکل پیش رفت.

وی در پایان درباره دلیل لغو نشدن این کنسرت با توجه به حال و هوای این روزهای جامعه اعلام کرد: تا به حال بیش از نیمی از بلیت‌های این کنسرت فروخته شده است و برای اجرای این کنسرت، گروه ارکستر از ماه‌ها قبل با هم هماهنگ شده‌اند و پیش از این قرار بود این کنسرت در ماه‌های گذشته انجام شود که با توجه به نزدیک شدن ماه‌های محرم و صفر، وقایع آبان‌ماه و اتفاقات دو هفته گذشته، چند مرتبه به تعویق افتاد و اکنون علی‌رغم ناراحتی ما برای اتفاقات اخیر در کشور، این کنسرت برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی «آوام» ساعت ۱۸ روز ۲۵ دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

دانیال جورابچی ارکستر مایستر و هادی قضات به عنوان سولیست در این اجرا حضور دارند و تهیه‌کنندگی آن بر عهده علی اوجی است.

تهیه بلیت این کنسرت همچنان از سایت ایران کنسرت امکان پذیر است.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است