«رکوئیم برای یک راهبه» راز قتل را فاش می‌کند/ تفاوتِ دو نوع انصراف | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
روزبه اختری در گفتگو با صبا:

«رکوئیم برای یک راهبه» راز قتل را فاش می‌کند/ تفاوتِ دو نوع انصراف

کارگردان نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» معتقدست انصراف از جشنواره تئاتر فجر برای گروه های سرشناس و گمنام تبعات مختلفی دارد.

روزبه اختری کارگردان  نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» که از ۱۷ دی ماه در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره اجرای این نمایش و سبک آن توضیح داد: سبک نمایش «رکوئیم برای یک راهبه»  درام اجتماعی جنایی است و مفاهیم مهمی اعم از درد و رنج، عشق، تربیت، قضاوت را مطرح می کند و سبک نمایش با همه دوران ها و جوامع بشری مطابقت دارد و درس های زیادی را می توان از این نمایشنامه برداشت کرد.

وی با اشاره به ارتباط مخاطب با نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» و مضمون آن گفت: خدمتکار سیاهپوستی برای قتل فرزند خردسال خانواده مطرح آمریکایی به اعدام محکوم می‌شود و وکیل این خانواده که عموی مقتول است به دنبال حقیقت می گردد که در نهایت راز فاش می شود که مسبب اصلی قتل، مادر فرزند است.

اختری با تاکید بر لزوم اجرای باکیفیت آثار نمایشی، درباره وضعیت امروزه تئاتر بیان کرد: اگر مرکز هنرهای نمایشی به جای ممیزی ها به کیفیت آثار نمایشی توجه بیشتری داشته باشد و به راحتی مجوز صادر نکند آثار بی کیفیت روی صحنه حاضر نمی شوند و سطح هنر تئاتر بالاتر می رود و مخاطبان بیشتری برای دیدن نمایش به سالن می آیند.

وی در پایان از انصراف برخی از گروه های تئاتری از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توضیح داد: از کسانی که در حرفه هنر نام دارند انصراف از اجرا در جشنواره تئاتر فجر تاثیری روی فعالیت های آن ها ندارد و  چه بسا باید زودتر این کار را انجام می دادند اما متاسفانه هنرمندانی که تازه پا به این عرصه گذاشته اند با انصراف از اجرا در این جشنواره دیگر دیده نمی شوند.

نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی روزبه اختری از ۱۷ دی تا ۳ بهمن ساعت ۲۰:۴۵ در تماشاخانه مهرگان روی صحنه است.

اشکان هورسان، نسترن ابراهیم زاده، حامد سوری، درسا حکیم الهی، ثمین امینی، محمدجواد ملک زاده، سیاوش مرادیانی و فرزاد احدی بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از طراح لباس: حمیرا کامل، طراح نور و صحنه: روزبه اختری، مشاور طراحی: رویا اقبالی مقدم، طراح گریم: هانیه بنی اسد، ساخت تیزر: کامران اسماعیلی، طراح پوستر و محتوای گرافیکی: گروه گرافیک اشک، گروه کارگردانی: سیاوش مرادیانی، کامران اسماعیلی، مجری طرح: گروه تئاتر ما، تبلیغات مجازی و مشاوره رسانه: گروه تئاتر ریما، مدیرتبلیغات: فرید رحمتی.

عکس کنار خبر از ضیا صفویان است.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است