موسیقی «وارش» به کار آسیب جدی زد/ سهم «موسی» در پخش اندک بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۶
رحیم نوروزی در گفتگو با صبا:

موسیقی «وارش» به کار آسیب جدی زد/ سهم «موسی» در پخش اندک بود

رحیم نوروزی معتقد است یکی از موضوعاتی که آسیب جدی به سریال «وارش» وارد و زحمات 10 ماهه عوامل این کار را تخریب کرده است، آهنگسازی و موسیقی این کار است.

رحیم نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود در سریال «وارش» که این شب ها روی آنتن شبکه سه سیما است، توضیح داد: بازی در نقش «موسی» اتفاق ویزه ای برای من بود زیرا نقشم را به گونه‌ای ایفا کردم که با خودم می‌گفتم کارنامه بازیگری ام با این نقش تمام می‌شود. از نظر خودم «موسی» نقش خیلی پررنگی بود که هم خوب آن را ایفا کردم و هم زحمت زیادی برای آن کشیدم. این کار جایگاهی در بازیگری برای من بود که از سریال، گریم، دوربین و… عبور کرده بودم. با ایفای این نقش به یگانگی و خلوصی رسیده بودم که فاصله ای بین کلام، ذهن، جسم من و سریال وجود نداشت.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش هایی که برای این نقش انجام دادم اما کمی دلخور هستم که سهم من در پخش اندک بود و آن گونه که باید دیده نشدم. بزرگترین کارم را در بازیگری انجام دادم اما شاید در پخش آن طور که باید نمایش داده نشد. حال شاید تصور اشتباه خود من بوده و یا ممکن است تدوین باعث این اتفاق شده باشد.

بازیگر «وارش» با بیان اینکه نقش او و افشین سنگ چاپ بسیار ریزه کاری در بازی داشت، اظهار کرد: با وجود ریزه کاری های بسیار اما نقش ما دیده نشد. بخشی از این موضوع به فیلمنامه مربوط است به عنوان مثال نقش زیبایی که افشین سنگ چاپ آن را ایفا کرد اصل و نسب و خانواده ای ندارد و معلوم نیست در پایان داستان کجا رفت و چرا در دادگاه من حضور نداشت. همچنین چرا دادگاه من انقدر زود برگزار و تمام شد. این نشان می‌دهد فیلمنامه هم اشکال دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه از موسیقی و آهنگسازی این کار به شدت عصبانی است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که آسیب جدی زده به کار زده و زحمات ۱۰ ماهه عوامل این کار را تخریب کرده آهنگسازی و موسیقی این کار است. آهنگسازی این کار نشان می‌دهد پژوهش و مطالعه ای برای ساخت موسیقی این سریال در کار نبوده است. موسیقی این کار را باید کسی که مشرف بر فضای منطقه بود و آشنایی با درام داشت، می‌ساخت نه اینکه یک موسیقی سنجاق شده، واژگون و بی خاصیت برای این سریال ساخته شود. این موسیقی به تمام آدم هایی که برای این کار زحمت کشیدند، بد کرد.

وی افزود: موسیقی سریال ها بسیاری مواقع از خود سریال ماندگارتر است. سریال هایی مانند «هزار دستان»، «پس از باران» با موسیقی هایشان در یادها مانده است. سریال «مدار صفر درجه» با شعر بی نظیر افشین یدالهی و ملودی بی نظیر فردین خلعتبری از خود سریال ماندگارتر است.

بازیگر «پس از باران» درباره بازخورد مخاطبان سریال «وارش» نیز تصریح کرد: بازخوردها چندگانه است؛ برخی ناسزا گفتند و بنده نوازی کردند اما من فکر می کنم کار گرفته است و مخاطب زیاد دارد و مردم مشتاق دیدن سریال هستند.

نوروزی درباره اولویت های خود برای پذیرفتن یک نقش نیز گفت: اول کارگردان دوم کارگردان و سوم کارگردان برای من مهم است. اگرچه نقش کوچک هم بازی نمی‌کنم و پیشنهاد بازی در نقشی‌هایی را قبول می‌کنم که حتما موثر باشد.

وی در پایان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود عنوان کرد: بسیار خوشحال هستم که بعد از بیست سال در سریال جدید با سعید سلطانی همکاری می کنم. این سریال تیم و گروه بسیار خوب و با اخلاقی دارد و افراد گروه بدون فشار و در آرامش کار را دنبال می‌کنند. از آن تجربه هایی است که همیشه دلم می خواست تجربه کنم. ‌همچنین در سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری نیز حضور دارم که در حال حاضر مشغول فیلمبرداری هستیم. بقیه وقت خود را نیز صرف تدریس و برگزاری ورکشاپ و انتقال تجربه به هنرجوها می‌کنم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000