جدیدترین جزییات هفتمین جشنواره فیلم شهر/ یک سالن سینما افتتاح می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰

جدیدترین جزییات هفتمین جشنواره فیلم شهر/ یک سالن سینما افتتاح می شود

نشست رسانه ای هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به دبیری هاشم میرزاخانی با قرائت آیاتی از قرآن و پخش کلیپی درباره میلاد امام رضا (ع) در سالن شماره ۳ پردیس ملت برگزار شد.

هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست گفت: هفتمین جشنواره فیلم شهر از ۲۶ تیر ماه کار خود را آغاز می کند و آیین افتتاحیه همزمان با افتتاحیه سالن چند منظوره و فودکورت در پردیس ملت خواهد بود و بخشی از جوایز هم در آیین افتاحیه اهدا خواهد شد.

او اضافه کرد: افتتاحیه گالری تجسمی هم در این دوره از جشنواره ساعت ۱۹ در پردیس گالری ملت برگزار می شود.

به گفته وی، آیین نکوداشت جمشید مشایخی در این دوره برگزار می‌شود، همچنین آیین بزرگداشت علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پروانه معصومی در آیین افتتاحیه و اختتامیه برگزار می شود.

میرزاخانی با اشاره به آثار رسیده به این دوره از جشنواره افزود: پیرو گزارش های اعلام شده ۴۲۴۰ اثر از ایران و ۱۱۴ کشور مختلف جهان در بخش های مختلف این دوره از جشنواره متقاضی بوده اند که ۹ هیات انتخاب و داوری با ما همکاری کردند و در مجموع ۱۶۶ اثر از ایران و ۳۱ اثر در بخش بین الملل به بخش داوری معرفی شدند.

او ادامه داد: ۴۴ فیلم انیمیشن، ۱۶ مستند کوتاه، ۷ مستند بلند، ۴۲ داستانی کوتاه و نیمه بلند، ۹ اثر ویدیویی بلند، ۱۸ اثر سینمایی و ۱۰ سریال در بخش مسابقه سینمایی ایران و ۲۰ اثر هم در بخش محله در این دوره حضور دارند که در مجموع ۱۶۶ اثر را در بخش ملی شاهد خواهیم بود.

دبیر جشنواره فیلم شهر با اشاره به آثار بخش بین الملل اذعان کرد: ۵ انیمیشن، ۱۲ مستند، ۸ فیلم داستانی و ۶ فیلم بلند سینمایی را شاهد خواهیم بود. در بخش بین الملل آثار شهری با موضوع ترویج مباحث شهری از اولویت های ما بوده است.

به گفته وی، آثار این جشنواره از روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه تا یکشنبه ۳۰ تیرماه در پردیس ملت نمایش داده می شود.

میرزاخانی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره از خادمان شهری تجلیل می شود، افزود: خادمان شهری افرادی هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند و در این دوره ازخادمان حوزه شهری اعم از آتش نشان ها، عوامل اورژانس، خدمات شهری و پلیس راهور تجلیل خواهد شد که چهار چهره شاخص از بخش های مختلف شناسایی شده اند و مورد تجلیل واقع خواهند شد.

در ادامه آیین رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره فیلم شهر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با اشاره به اعلام اسامی هیات داوران بخش مسابقه جشنواره اذعان کرد: داوران بخش محله، شبنم قلی خانی، هادی مقدم دوست و داریوش یاری هستند که دو تندیس محله به انتخاب آنها به افراد برگزیده اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران، مسعود نجابتی، آرش معیریان و ساعد نیک ذات داوری این بخش را برعهده دارند و پنج تندیس برگزیده در آیین افتتاحیه اهدا خواهد شد.

میرزاخانی به داوران بخش سریال های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: سید علی حمیدی، امیربوالی و رحمان سیفی آزاد نسبت به اهدای ۶ تندیس در بخش سریال های تلویزیونی با ما همکاری دارند که در آیین افتتاحیه تندیس های این سه بخش به برگزیدگان اهدا می شود.

او اضافه کرد: در بخش فیلم های کوتاه و نیمه بلند نرگس آبیار، احمد ضابطی جهرمی، محمدعلی فارسی، علیرضا گلپایگانی، مصطفی کیایی، هومن بهمنش و محمدرضا شفیعی نسبت به معرفی آثار داستانی، مستند و پویانمایی اقدام کرده و ۱۴ تندیس را در آیین اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با اشاره به داوران بخش سینمایی و ویدیویی اذعان کرد: حسین کرمی، محمدمهدی عسگرپور، محمود کلاری، پرویز شیخ طادی و حبیب رضایی در این بخش ۷ تندیس در بخش سینما و ۷ تندیس در بخش ویدیویی را در آیین اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهند کرد و مجموعا ۳۲ تندیس در بخش ملی ارایه خواهد شد.

میرزاخانی با اعلام داوران بخش بین الملل افزود: در این بخش سعی شده که از هنرمندان عرصه بین الملل که در حوزه شهری، معماری و فیلمسازی حوزه معماری فعالیت می کنند، دعوت شود و توانستیم در حضور جوردن هالندر فیلمساز معروف هلندی که معمار و دبیر یکی از مهم ترین جشنواره های فیلم معماری دنیا است، باشیم. همچنین سورا سرنگی از فیلمسازان هند که در جشنواره های مختلف جایزه های متعددی را دریافت کرده است هم در این بخش حضور دارد. عباس یوسفی فیلمساز سوریه ای یکی از داوران بخش بین الملل ماست و پوران درخشنده و پیمان معادی نیز به عنوان داوران ایرانی در این بخش حضور دارند که ۸ تندیس برگزیدگان این بخش را در آیین اختتامیه اهدا خواهند کرد.

میرزاخانی درباره اختتامیه این دوره از جشنواره توضیح داد: اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم شهر ۳۱ تیر در تالار وحدت ساعت ۱۷ برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره، پویش شهروند مسئول ، شهر سالم را هم داریم که برگزیدگان می توانند یک سال به طور رایگان به تماشای فیلم های سینمایی بنشینند.

میرزاخانی در پایان به راهکاری برای حل مشکل پارکینگ پردیس ملت اشاره کرد و گفت: با همکاری شهردار منطقه، فضایی برای پارک ماشین ها در نظر گرفته شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است