دبیر کل و تعدادی از دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر انصراف دادند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
در راستای همدلی با مردم و خانواده های جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی؛

دبیر کل و تعدادی از دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر انصراف دادند

دبیر کل دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه تعدادی از دبیران و داوران این جشنواره از حضور در این رویداد انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، ابراهیم حقیقی دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کیانوش غریب پور مدیر هنری این رویداد، به همراه تعدادی از دبیران و داوران بخش های مختلف این جشنواره در واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و جانبختن سرنشینان آن از حضور در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استعفا کردند.

رومین محتشم دبیر بخش عکس این جشنواره به همراه سیف الله صمدیان، کیارنگ علایی و شهریار توکلی داوران بخش عکس با صدور بیانیه کوتاهی در فضای مجازی از حضور در این جشنواره انصراف دادند.

در متن بیانیه کوتاه دبیر و داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آمده است: «در همدلی با قربانیان فاجعه اخیر ودرک شرایط اجتماعی و حال  عمومی جامعه انسانی و فرهنگی، ما دبیر و هیات داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  به عنوان هنرمندانی مستقل که با هدف تداوم فعالیت های فرهنگی و هنری این مسئولیت را پذیرفته بودیم، از  ادامه همکاری با این رویداد معذوریم و ضمن تشکر از عکاسان شرکت کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می کنیم. چرا که همواره و در هر شرایطی مسائل انسانی بر فعالیت های هنری ارجحیت دارد.»

رضا رینه ای، دبیر بخش خوشنویسی این جشنواره نیز از حضور در این جشنواره در راستای همدلی با مردم ایران انصراف داد.

دبیر و داوران بخش گرافیک شامل اونیش امین اللهی، مهدی مهدیان، علی باقری و مهدی فاتحی و همچنین دبیر و  داوران بخش تصویرگری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامل مهنوش مشیری، علی هاشمی شهرکی، علی خدایی و پیمان رحیمی زاده در همین راستا از حضور در این جشنواره اعلام انصراف کردند.

دبیر و داوران بخش سرامیک این جشنواره نیز شامل فرزاد فرجی، مجید ضیائی، ‏صادق باقری و ‏هیربد همت آزاد از جمله انصراف دهندگان از حضور در این جشنواره هستند.

دبیر و داوران بخش مجسمه این رویداد شامل روح الله شمسی زاده، هادی عرب نرمی، کامبیز صبری و رضا قره‌باغی و همچنین دبیر و داوران رشته نقاشی این رویداد شامل رضوان صادق زاده، آنه محمدتاتاری، یعقوب عمامه‌پیچ، رضا افسری و داور یوسفی نیز از حضور در این جشنواره کناره گیری کردند.

ابراهیم حقیقی دبیر کل دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از حضور در این جشنواره اعلام انصراف کرد.

کیارش زندی، کامبیز درمبخش، جمال رحمتی و علی درخشی دبیر و داوران بخش کاریکاتور جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با انتشار پیامی از حضور در این جشنواره کناره گیری کردند.

متن پیام دبیر و داوران بخش کاریکاتور به این شرح است:

« در زمانی که داغ بر دل مردمان سرزمین مان سنگینی می کند، شایسته نیست به جشن بنشینیم، حتی اگر این بزرگ ترین جشن ملتی باشد که  چهل سال پیش با هزار آرزو در کنار هم رقم زده اند، ولی چه کنیم که چهلم فراغ فرزندان این آب و خاک پارچه سیاه ماتم بر سر ما کشیده است و کاری حتی از ما که کارتونیست هستیم برنمی آید و تلخکی قلمهایمان از تلخی کامهایمان نمی کاهد. بنابراین ما داوران بخش کارتون به همراه دبیر این بخش از مسئولیت های خود در این دوره جشنواره و در این زمان کناره گیری می کنیم. تا شاید الگویی شود برای دیگران که از ما جامعه کارتونیست ها در این رخدادهای دلخراش مقصرترند و یا آنانی که در طول سالیان از این مردم و اعتماد ومهرشان، انتفاع بیشتری برده اند و خم به ابرو نمی آورند. با آرزوی برگزاری جشنواره دیگر در زمانی دیگر که پرتوی شادی در چهره های ایرانیان بدرخشد.»

متن پیام ابراهیم حقیقی دبیرکل دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز به شرح زیر است:

«یاران ناشناخته ام، چون اختران سوخته چندان به خاک تیره فرو ریخته اند سرد که گفتی دیگر زمین برای همیشه شبی بی ستاره ماند. (الف. بامداد)

با پوزش و احترام به هنرمندان، داوران، دبیران و همکاران مهربانی که در جشنواره تجسمی فجر در کنار هم بودیم و کارها کردیم و دیگر نیستیم. با چشم اشکبار و رنج غمبار از دست رفتن هموطنان و فرزندان بلند قامتمان و با روحی آزرده، من هم بی یاری شما، در فضای تلخکامی و دروغ، ناتوانم از برگزاری جشنواره ای که قرار بود نشان شادمانی باشد و پیوند. چرا که شادمان نیستم و نیستیم.»

در همین راستا، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان نیز از حضور در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انصراف داد.

دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران ‏برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است