«ملکاوان» پتانسیل ماندگار شدن دارد/ مجموعه‌ای قصه‌گو با رویکرد اجتماعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۸
احمد معظمی در گفتگو با صبا:

«ملکاوان» پتانسیل ماندگار شدن دارد/ مجموعه‌ای قصه‌گو با رویکرد اجتماعی

کارگردان سریال «ملکاوان» می‌گوید این مجموعه تلویزیونی به دلیل قصه ای متفاوت پتانسیل ماندگار شدن را دارد.

احمد معظمی کارگردان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، درباره سریال «ملکاوان» که قرار است از امشب ۲۲ دی ماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم برود، توضیح داد: «ملکاوان» سریالی در ژانر اجتماعی- معمایی است که از فضای امنیتی در کارهای قبلی من مانند «سارق روح» و «ترور خاموش» بیرون آمده است و فضای متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: فیلمنامه این سریال توسط سمیه تاجیک و پویا نوشته شده است. زمانی که پیشنهاد ساخت این سریال به من داده شد نظرات خود را در بازنویسی فیلمنامه که ۳۰ قسمت آن به طور کامل آماده بود اعمال کردم و با فیلمنامه ای کامل سراغ ساخت این مجموعه متفاوت که حدود ۸ ماه تصویربرداری آن به طول انجامید، رفتیم.

معظمی درباره دلیل انتخاب نام این سریال عنوان کرد: «ملکاوان» منطقه ای وسیع در شمال کشور است که از جنگل های بزرگ و سرسبزی تشکیل شده است. با توجه به قصه این سریال که درباره یک ملک بزرگ در این منطقه است و ماجراهایی که در آن ملک اتفاق می‌افتد، نامش بر اساس آن منطقه انتخاب شد.

وی در پاسخ به این پرسش که داستان «ملکاوان» شبیه «یادآوری» است یا نه، اظهار کرد: ژانر این دو سریال با یکدیگر متفاوت هستند. «ملکاوان» مجموعه ای قصه‌گو است که شروع خوب و پایانی درست دارد و تماشاچی با یک قصه جذاب رو به رو است. همچنین فیلمنامه این سریال جزو فیلمنامه هایی است که شخصیت ها شناسنامه دار هستند و به لحاظ هزینه اگر چه جزو پروژه‌های گران و پر هزینه بود، اما با کمترین امکانات ساخته شده است.

کارگردان «ملکاوان» افزود: از آنجا که این سریال پس از مجموعه «یادآوری» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل دومین سریال تولیدی شبکه آی‌فیلم است سعی کرده‌ایم کار متفاوتی را به مخاطبان ارایه دهیم و فکر می‌کنم «ملکاوان» پتانسیل آن را دارد که به مجموعه ماندگار تبدیل شود.

معظمی در پایان درباره ترکیب بازیگران این مجموعه نیز مطرح کرد: این سریال بازیگر زیاد دارد. ترکیب بازیگران «ملکاوان» ترکیبی از بازیگران سریال «ترور خاموش» و بازیگران دیگری مانند داریوش فرهنگ، میثاق زارع، غزاله نظر و….. است. همچنین سه بازیگر جدید نیز در این سریال معرفی می‌شوند. اینکه چرا برخی از بازیگران «ترور خاموش» در این سریال حضور دارند به دلیل آن است که این بازیگران امتحان شان را پس دادند و من نیز در کار با آن ها راحت هستم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است