«وارش» وارد خانه‌های مردم شده است/ انسجام شخصیت‌ها در قصه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
نیلوفر شهیدی در گفتگو با صبا:

«وارش» وارد خانه‌های مردم شده است/ انسجام شخصیت‌ها در قصه

نیلوفر شهیدی بازیگر سریال «وارش» درباره حضور خود در این سریال و ایفای نقش «شکوفه» توضیحاتی ارایه داد.
نیلوفر شهیدی بازیگر سریال «وارش» که  این شب ها از شبکه سه سیما در حال پخش است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود در این سریال عنوان کرد: من بسیار اتفاقی حدود پنج ماه پس از شروع تصویربرداری به گروه اضافه شدم. به دلیل آن که قرار بود همان بازیگری که نقش نوجوانی شکوفه را بازی کرده است در ادامه سریال نقش جوانی او را نیز بازی کند اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد.
وی افزود: زمانی که فلیمنامه را برای من ارسال کردند به دلیل آن که باید سریع به پیشنهاد بازی در نقش جوانی «شکوفه» پاسخ می‌دادم طی دو روز آن را خواندم. نقش «شکوفه» را پذیرفتم چرا که از شخصیت بدون پیچیدگی او بسیار خوشم آمد و به نظرم دوست داشتنی بود.
بازیگر «وارش» در جواب این سوال که به دلیل آن که نقش نوجوانی «شکوفه» را شخص دیگری ایفا کرده بود پذیرش این نقش برای او سخت بوده است یا نه، بیان کرد: من، امیررضا دلاوری، علیرضا جلالی تبار و نسرین بابایی زمانی که به گروه پیوستیم، احمد کاوری یک کار هوشمندانه ای که انجام داد، ارایه پیش زمینه ای از این کاراکترها به ما بود تا شخصیت ها دچار یک پرش نشوند. تا آنجایی که خودم کار را دیده ام دو دستگی بین نوجوانی و جوانی «شکوفه» پیش نیامده است.
شهیدی در ادامه درباره مشکلات ایفای نقش «شکوفه» اظهار کرد: یکی از معضلاتی که من در ایفای این نقش با آن مواجه شدم آن بود که باید با لهجه گیلکی صحبت می کردم و این برای من خیلی سخت بود. البته فردی بود که به بازیگرانی که با این لهجه آشنایی نداشتند کمک کند اما به دلیل تعدد بازیگران مدت زمانی که ایشان می توانستند برای هر بازیگر وقت بگذارند خیلی کم بود.
وی ادامه داد: قبل از این سریال من آشنایی زیادی با لهجه گیلکی نداشتم و با این لهجه صحبت کردن برای من خیلی سخت بود. به همین دلیل زمان هایی که مشغول کار نبودم، بلافاصله به بازار لنگرود می رفتم و در آنجا می نشستم و به مکالمه افراد با دقت گوش می دادم.
بازیگر «وارش» همچنین درباره تجربه همکاری خود با احمد کاوری کارگردان این سریال نیز بیان کرد: این سریال اولین همکاری من با احمد کاوری است و بسیار همکاری دلنشینی بود، ایشان به دلیل آن که تجربه بازیگری هم داشتند خیلی راحت تر بازیگران و معضلات آنها را درک می کردند و این مساله به نظر من خیلی موضوع مهمی است.
شهیدی همچنین درباره عوامل پشت صحنه این مجموعه تلویزیونی گفت: گروه طراحی صحنه و تولید کار بسیار سختی را داشتند، تولید در شهرستان و فضاسازی برای دهه ۴۰-۵۰ ایران بسیار دشوار بود. همچنین یکی از اتفاق های خوب این سریال آن بود که تمام گروه سازنده خیلی یکدست، هماهنگ، یکپارچه و حرفه ای بودند و نتیجه آن سریالی شد که در حال حاضر روی آنتن است.
وی در ادامه درباره تجربه کار در شهرستان اظهار کرد: من در گذشته به خاطر بازی در تله فیلم های مختلف تجربه کار در شهرستان به ویژه مناطق کردنشین کشور را داشتم اما سریال «وارش» تجربه اول من بود که در یک کار بلند که در شهرستان فیلمبرداری می شد، بازی کنم. من حدودا شش ماه تمام در شهر لاهیجان سر تصویربرداری بودم. اما به دلیل گروه قوی این سریال و مردم بی نظیر آن منطقه و همراهی خوب آنها کار در آن جا خسته کننده نبود.
بازیگر «وارش» درباره رها شدن داستان برخی از شخصیت‌های قصه در این سریال نیز توضیح داد: به دلیل آن که این سریال چهار بخش زمانی را پشت سر می گذارد طبیعی است که ممکن است نقش برخی از دوستان که حول محور کاراکترهای دیگر می‌چرخید بنا به دلایلی مانند حذف کاراکتر اصلی نقش آنها هم کم رنگ شود و مخاطبان تصور کنند که در داستان یک پرش به وجود آمده و بدون دلیل نقشی حذف شده است. از نظر من شخصیت ها در قصه رها نشده اند و تا جایی که باید داستان آن‌ها ادامه داشته است.
وی درباره بازخوردهایی که تاکنون از مخاطبان سریال «وارش» گرفته است، تشریح کرد: با مشکلاتی در ابتدای سریال مواجه شدیم و بعضی از افراد کاملا عجولانه درباره «وارش» قضاوت کردند. از آن موقع به بعد بازخوردها خیلی خوب بود. من در فضای مجازی بازخوردهای خیلی خوبی گرفتم و از این بابت خوشحالم که سریال توانسته است وارد خانه های مردم شود و مردم با آن ارتباط برقرار کرده اند.
این بازیگر درباره نقش هایی که تا به حال ایفاگر آنها بوده است، توضیح داد: من تاکنون نقش هایی که بازی کردم بیشتر کاراکترهای مثبت فیلم ها بوده اند و خیلی کم نقش های منفی بازی کرده ام، خود من به شخصه علاقه مند هستم که نقش های مختلفی بازی کنم اما متاسفانه وقتی در نقشی دیده می‌شویم خیلی از دوستان این ریسک را نمی کنند که  تابو را بشکنند و نقش دیگری را به ما بسپارند اما برای خود بازیگر خیلی خوب است که کاراکترها با شخصیت ها و خصوصیات متفاوت را بازی کند.
وی در پایان درباره فعالیت های جدید خود نیز تصریح کرد: به تازگی تله فلیمی به نام «اشک برف» به کارگردانی محمود مقامی را کار کرده ام و در حال حاضر هم مشغول تمرین تئاتری با نام «زری سلطان» به کارگردانی فربد همدانی هستم که قرار است در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برود.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است