۱۰۰ مستند درباره جبهه مقاومت پشت خط ماند/ سیاست تکرار به جای پخش تازه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹

۱۰۰ مستند درباره جبهه مقاومت پشت خط ماند/ سیاست تکرار به جای پخش تازه‌ها

شبکه‌های تلویزیون در حالی به بازپخش معدود فیلم‌های مستند درباره مقاومت اقدام کرده‌اند که حدود 100 مستند با موضوعات مرتبط ساخته شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در هفته گذشته و پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، شبکه‌های مختلف تلویزیون اقدام به پخش برنامه‌های متعددی با موضوع زندگی و شهادت این شهید و همچنین مدافعان حرم کردند. نماهنگ و گفت‌وگو بخش اعظم برنامه‌های مرتبط با شهادت سردار سلیمانی را تشکیل می‌داد.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار صبا، در فاصله ۶ روز از شهادت این سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و ۸ نفر از یاران آن‌ها، ۱۷ فیلم مستند با موضوعاتی چون زندگی سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی، مدافعان حرم و جنگ با گروه‌های تروریستی تکفیری از شبکه‌های یک تا پنج سیما پخش شده است. در این میان دو مستند «سلفی با ابومهدی» و «شهید زنده» با ۸ و ۶ بار بازپخش در پنج شبکه اصلی، رکورددار هستند.

اقدام شبکه‌های تلویزیون در بازپخش چندین باره شمار معدودی فیلم مستند، در حالی است که در سال‌های اخیر فیلم‌های مستند فراوانی درباره مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت ساخته شده است. با جست‌وجو میان فیلم‌های چهار دوره اخیر جشنواره‌های سینماحقیقت و مردمی عمار، می‌توان به ترتیب ۳۳ و ۷۰ فیلم مستند را یافت کرد که از میان آن‌ها، تنها چهار اثر «خاطرات خبرنگار جنگ»، «بومرنگ»، «A157» و «ابوضرغام» در روزهای اخیر روی آنتن تلویزیون رفته‌اند. به علاوه، آثار دیگری نیز با همین موضوعات تولید شده که در جشنواره‌های سینماحقیقت و عمار به نمایش درنیامده است.

بی‌توجهی مدیران تلویزیون به فیلم‌های مستند مرتبط با مدافعان حرم و گروه‌های تروریستی تکفیری، در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این مسئولان سازمان صداوسیما، بارها تلویزیون را مهم‌ترین رسانه برای نمایش فیلم‌های مستند معرفی کرده‌اند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است