«مادر نزاییده» به تأثیرات جامعه بر جنین می‌پردازد/ لزوم بازنگری در ممیزی‌ سختگیرانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
احسان کریمی در گفتگو با صبا:

«مادر نزاییده» به تأثیرات جامعه بر جنین می‌پردازد/ لزوم بازنگری در ممیزی‌ سختگیرانه

کارگردان نمایش «مادر نزاییده» از دغدغه های شخصی خود در این نمایش و تاثیر تحولات تاریخی و دیالوگ های موجود در جامعه روی جنین متولد نشده می گوید.

احسان کریمی طراح و کارگردان نمایش «مادر نزاییده» که از ۱۶ دی ماه در تماشاخانه شانو روی صحنه رفته است درباره مضمون نمایش و دغدغه های خود در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  توضیح داد: در نمایش «مادر نزاییده» مسائل مختلفی بررسی می شود که رحم مادر را به عنوان جایگاهی برای خلق در نظر گرفته ایم و تولد یک انسان چرخه ای را طی می کند که داده ها نقش اصلی را در این چرخه دارند.

وی در ادامه افزود: ما سعی کردیم تماشاگر را نسبت به داده ها و خروجی هایی که در جامعه کسب می کند از دیدگاه خودمان آگاه سازیم.

این کارگردان از ارتباط موضوع نمایش و تاثیر تحولات تاریخی گفت: در نمایش «مادر نزاییده» رحم مادر به عنون فضایی در نظر گرفته شده و تاثیر تحولات مختلف در جامعه روی جنین را نشان می دهیم که چگونه مادر که نقش اصلی در تولید یک انسان را دارد در مواجهه با موضوعات مختلف و دیالوگ ها روی جنین تاثیر می گذارد.

کریمی با گلایه از ممیزی های انجام شده به نمایشنامه و حذف قسمتی از آن افزود: برای نمایش «مادر نزاییده»  به دلیل موضوع حساسی که دارد ممیزی های زیادی در نظر گرفته شد و بخش های مهم نمایشنامه  و دیالوگ هایی که ماهیت متن را نشان می داد حذف شد.

وی با اشاره به دریچه نگاه های متفاوت به نمایش «مادر نزاییده» بیان کرد: از زاویه های متفاوتی می توان به نمایش «مادر نزاییده»  نگاه کرد اما موضوع ترس یکی از مهم ترین معضلاتی است که می توان آن را بررسی کرد و دنیای ما دنیای کلمات است و زمانی که این ترس به مادر منتقل می شود به صورت ناخودآگاه روی جنین تاثیرگذار است.

نمایش «مادر نزاییده» به کارگردانی احسان کریمی از ۱۶ دی ماه تا ۴ بهمن ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو روی صحنه رفته است

همایون حیدرزاده، سینا ابوالحسنی از بازیگران درون و  مهناز ذبیحی، مسعود شاکرمی، هانیه نجفی بازیگران بیرون هستند.

در خلاصه نمایش آمده است: «دو نفر وارد یک فضای کلنگی می شوند این فضا برای آن ها ناشناخته است کمی می گذرد و متوجه می شوند که در یک رحم هستند … بعد از کمی آن دو با هم به مشکل بر می خورند و درباره بیرون رفتن و نرفتن از آن رحم درگیر می شوند…»

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است