پوستر ششمین جشنواره نوای خرم رونمایی شد/ هدیه بچه ها برای کورس سرهنگ زاده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۸

پوستر ششمین جشنواره نوای خرم رونمایی شد/ هدیه بچه ها برای کورس سرهنگ زاده

پوستر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم روز شنبه 22 تیرماه با حضور تعدادی از هنرمندان شرکت کننده دوره های قبل در منزل کوروس سرهنگ زاده خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم»، مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم «نوای خرم» روز شنبه بیست و دوم تیرماه سال ۱۳۹۸ در آستانه میلاد امام رضا (ع) با حضور رضا خرم فرزند زنده یاد همایون خرم و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، ناصر ایزدی دبیر جشنواره، مریم فراهانی مدیر اجرایی جشنواره، پرهام عرب طراح پوستر و تعدادی از هنرمندان خردسال و نوجوان شرکت کننده دوره های پیشین این رویداد موسیقایی در منزل کوروس سرهنگ زاده خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی برگزار شد.

کوروس سرهنگ زاده در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره موسیقی نوای خرم بیان کرد: امروز برای من روز بسیار خوشحال کننده ای است که بچه های هنرمند سرزمینم در کنارم هستند و ما می توانیم در حضور آنها شاهد رونمایی نمادین از پوستر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم باشیم. این هنرمندان عزیز امروز به نمایندگی از سایر هنرمندان کودک و نوجوان سرزمین ایران اینجا حضور پیدا کرده اند تا به ما نشان دهند موسیقی اصیل ایرانی با حضور آنها قطعا به موفقیت های روز افزونی دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این برای من سعادتی است که شاهد آغاز دوره ششم جشنواره ای هستم که عنوان آن مزین به نام دوست از دست رفته ام زنده یاد همایون خرم است و من نیز می توانم سهم کوچکی در آن داشته باشم. به هر ترتیب آرزو می کنم این هنرمندان عزیز در کنار سایر عوامل برگزاری جشنواره با کار و تلاش بیشتر در حفظ و اشاعه موسیقی اصیل ایرانی، همراه هنرمندان سرزمینم باشند و اجازه ندهند جای استادان فقید موسیقی ایرانی خالی بماند. من برای همه شما عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

پرهام عرب طراح پوستر ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم «نوای خرم» نیز در این برنامه ضمن ارایه توضیحاتی درباره پوستر این دوره گفت: پوستر ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» با استفاده از تصاویر اجرای هنرمندان شرکت کننده دوره های پیشین طراحی شده که کودکان هرکدام با سازهای مختلف مشغول نواختن هستند. ما برای طراحی زمینه پوستر از رنگ سبز استفاده کردیم که نشانه ای از زنده بودن، زندگی و طراوتی است که موسیقی می تواند برای زندگی ما انسان ها داشته باشد. در همین قالب کوشش شده تا تصویر همین کودکان از صفحه زمینه برش خورده و اثر به جای مانده از آنها هرکدام رنگ های شادی داشته باشند. گویی اینکه این برش، شادابی و زنده بودن مضاعفی به کلیت پوستر می دهد.

وی افزود: یکی از نکاتی که در طراحی پوستر این دوره به آن توجه داشتم، استفاده از عکس نوجوانی همایون خرم است که اتفاقا قدمت تاریخی این عکس دقیقا مطابق سن و سال هنرمندان شرکت کننده در جشنواره «نوای خرم» است که می تواند تداعی کننده حضور یک الگوی شاخص هنری و اخلاقی برای این کودکان و نوجوانان باشد. ما در همین چارچوب تلاش کردیم تا سایه همین عکس خرم را با رنگ زرد که یکی از رنگ های مورد علاقه این هنرمند فقید بوده، طراحی کنیم. هرکدام از کادرها نیز برگرفته از نت ها و نشانه های موسیقی است. به هر ترتیب می توان گفت پوستر جشنواره در نهایت یک تصویری کامل از اجرای کودکان در صفحه سبز زندگی است که با وجود الگویی همچون همایون خرّم، به وسیله هنر و خلاقیت، خود را از سطح زندگی روزمره جدا کرده و هر یک به این عرصه، رنگی تازه می بخشند تا همه در کنار هم نوایی خرّم سر دهند.

در پایان این مراسم صمیمانه، هنرمندان خردسال شرکت کننده در دوره های پیشین با اهدای نمادین شاخه گل به استاد کوروس سرهنگ زاده از مقام هنری این استاد قدیمی و نامدار موسیقی ایرانی قدردانی کردند.

جشنواره و جایزه همایون خرّم «نوای خرّم» از جمله رویدادهای حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری و دبیری ناصر ایزدی برگزار می شود.

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) می‌توانند با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام ده تن از استادان موسیقی ایران مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا،روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم،حبیب الله بدیعی، پرویزیاحقی و اسدالله ملک که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است