مایکل مور دوباره به سیاستمداران آمریکایی تاخت/ به جای جنگ فیلم تولید کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۴

مایکل مور دوباره به سیاستمداران آمریکایی تاخت/ به جای جنگ فیلم تولید کنید

مایکل مور مستندساز جنجالی آمریکا در واکنشی نسبت به شهادت سردار قاسم سلیمانی، مردم آمریکا را به تماشای فیلمی ایرانی فراخواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، مایکل مور کارگردان و مستندساز مشهور آمریکایی دوباره با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از ایرانی‌ها سخن گفت.

او روز گذشته و پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی  واکنش نشان داد و آمریکایی‌ها را حامی جنگ خواند و به طعنه نوشت: ایران به دنبال جنگ است! ببینید چقدر کشورش را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما قرار داده است!

مایکل مور همواره یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های داخلی و خارجی دولتمردان آمریکا بوده و از هیچ فرصتی برای بیان اعتراضش فروگذار نیست.

این فیلمساز در پست جدیدی که در صفحه مجازی خود منتشر کرده است، مردم آمریکا را به تماشای فیلم «کارگران مشغول کارند» ساخته مانی حقیقی دعوت کرده است.

مور در این پست خود نوشته است: ایرانی‌ها فیلم‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند و اسکار و دیگر جوایز سینمایی در سراسر جهان را از آن خود می‌کنند. آن‌ها نیروی‌های آزادی بیان  هستند و گاهی منتقد دولتمردانشان، درست مانند آن چیزی که ما باید اینجا باشیم. فیلم فوق‌العاده‌ای که این هفته می‌توانید رایگان تماشا کنید، «کارگردان مشغول کارند» است. این فیلم درباره افرادی از طبقه متوسط ایران است که برای تفریح و اسکی به خارج از تهران سفر می‌کنند و در آنجا به صخره بزرگی برخورد می‌کنند که در لبه یک پرتگاه قرار دارد و مصمم می‌شوند این تخته سنگ بزرگ را تکان داده و به قعر دره پرتاب کنند. یک فیلم ساده و زیبا.

مور در بخش انتهایی مطلب خود نوشت: ایرانی‌ها عاشق هالیوود هستند. آنها ما را دوست دارند. همه آنچه در حال روی دادن است نباید اتفاق بیافتد. این دیوانگی است. عذر مرا بپذیرید. به جای شلیک کردن به مردم فیلمبرداری کنید و به جای جنگ ساختن فیلم تولید کنید‍!

 

انتهای پیام/

یک نظر

  • گاهی انسان چنان شگفت زده میشود از شجاعت و بصیرت آزادمردانی در غرب ، که انگار سالها دروس معارف خوانده اند!!!!!!!! درود بر شرف مایکل مور. انگار تشعشع نور پرواز حاج قاسم به چشم اهل بصیرت تا قلب آمریکا هم رسیده است. اما افسوس که در داخل ایران عده ای هنوز کور و کر باقی مانده اند!! و عده ای نیز صرفا از روی نفاق به ظاهر از حاج قاسم تجلیل میکنند!! اما در باطن مخالف ایشان بودند!!!!!! و تا توانستند در سر راهش مانع تراشی کردند!!! کشتی کمکهای انساندوستانه که برای مردم مظلوم یمن فرستاده شده بود، و بعضیها آنرا برگرداندند! خاطرتان هست؟!!!! حالا متوجه معنی بعضی روایات ظهور میشوم که پس از ظهور حضرت صاحب الزمان و در معیتشان حضرت عیسی، فوج فوج از مردم غرب به ایشان میگروند اما عده ای به ظاهر مسلمان از پذیرش ایشان سربازمیزنند!!!!