قاسم سلیمانی به لالایی مادربزرگ‌های نسل آینده تبدیل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴
همرزم سردار شهید سلیمانی در آیین «سردار آسمانی» مطرح کرد؛

قاسم سلیمانی به لالایی مادربزرگ‌های نسل آینده تبدیل شد

برای پاسداشت رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی، آیین «سردار آسمانی» برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، برای پاسداشت رشادت‌های سردار ایرانی و تجدید عهد هنرمندان با شهید قاسم سلیمانی، آیین «سردار آسمانی» امروز شنبه ۱۴ دی ماه در مسجد آیت الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم ساعت ۱۵ آغاز شد و بعد از تلاوت قرآن کریم، کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئاتر مراسم را شروع کرد و گفت: شهادت سردار سلیمانی برای همه ما غیرمنتظره بود، همه را تحت تاثیر قرار داد و همه جهان اسلام را دردمند کرد.

زارعی در همان ابتدای برنامه از میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی دعوت کرد تا برای شعرخوانی روی صحنه حاضر شود.

بعد از شعرخوانی عرفان پور، کوروش زارعی از همایون امیرزاده که در هشت سال دفاع مقدس در کنار شهید قاسم سلیمانی حضور داشته است، دعوت کرد تا از خاطراتش درباره سردار سلیمانی بگوید و همایون امیرزاده در سخنانی اظهار کرد: میزان قدرشناسی از یک سرباز بی ادعا و اسطوره ملت ستودنی است. در این روزها همه هم رزمان و سربازان سردار شانه هایی را جستجو می کنند تا خود را خالی کنند.

وی ادامه داد: چند قاب از سردار قاسم سلیمانی در ذهنم مانده است. نوجوان ١۴ساله ای بودم که برای اولین بار به جنگ رفتم و روزی مشغول کار بودم که او را دیدم و با لبخندی خستگی را از تن من به در کرد. توسل به اهل بیت از شاخصه های شهید سلیمانی بود و محبوبیت او مربوط به امروز نیست. قاب بعدی که از او به یاد دارم این است که او را تنها در خط مقدم دیده ام.

امیرزاده در انتهای حرف های خود بیان کرد: ولایت پذیری، اخلاق و اخلاص او را به لالایی مادربزرگ های نسل آینده ایران تبدیل کرد.

در ادامه مراسم زارعی از نفیسه سادات موسوی دعوت کرد تا شعر خود درباره شهید سلیمانی را بخواند و بعد از آن از شاعر و مداح اهل بیت علی انسانی دعوت شد تا برای شعرخوانی و ذکر مصیبت پشت تریبون قرار بگیرد.

در بخش دیگر مراسم پاسداشت سردار شهید قاسم سلیمانی از محسن میرزاعلی مرشد و نقال دعوت شد و بعد از شعرخوانی مرشد میرزاعلی از علی محمد مودب دعوت شد تا شعر خود را بخواند.

در بخش پایانی مراسم حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس و از دوستان چهل ساله سردار سلیمانی پشت میکروفون آمد.

حجت الاسلام شیرازی در سخنانی گفت: سردار سلیمانی یک هنرمند بود. چه هنری بالاتر از این که بتواند همه را جذب خود کند. چه هنری بالاتر از اینکه نه یک ایران که مردم عراق، لبنان، سوریه، پاکستان، هند برای او بسوزند. تا کنون من غیر از تشییع جنازه امام خمینی، ندیدم کسی از این دنیا عروج کند و همه ایران برای او اشک بریزند.

وی ادامه داد: ببینید هنر او چه بود که همه را جذب کرد. عشق او به مردم بر همه چیز غالب بود و مردم صداقت او را می دیدند.

در ادامه حجت الاسلام شیرازی با اشاره به بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی بیان کرد: او می خواهد سرباز باشد و شعار نمی دهد. در تمام سی و نه سالی که با او در ارتباط بودم سادگی زندگی او تفاوتی نکرد و ذره ای خودش را گم نکرد.

حجت الاسلام شیرازی در انتهای سخنانش به نقل خاطراتی از شهید قاسم سلیمانی پرداخت و  آخرین بخش از این مراسم به شعرخوانی علی داوودی اختصاص داشت.

ابراهیم داروغه زاده، مهران احمدی، محمد حسین قاسمی، رضا میرکریمی، فاضل نظری، سعید بیابانکی، ناصر فیض، سید محمدرضا خردمندان، علی انسانی و… از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است