اهدای جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا/ «انگل» بهترین فیلم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۲

اهدای جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا/ «انگل» بهترین فیلم شد

با برگزاری مراسم جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا، برگزیدگان سال گذشته صنعت سینما به انتخاب این نهاد مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جمعه شب برابر با سوم ژانویه، نهمین دوره جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا «AACTA» برگزار شد و جایزه بهترین فیلم سال این مراسم به «انگل» ساخته بونگ جون‌هو رسید.

البته برنده بزرگ مراسم دیشب،‌ «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو بود که از ۵ رشته‌ای که در آن نامزد بود، ۲ جایزه ارزشمند بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مکمل مرد برای برد پیت را از آن خود کرد.

جوایز این مراسم که درست در روزهای منتهی به برگزاری گلدن‌گلوب ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، بدون در نظر گرفتن جغرافیای اثر در ۷ بخش به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین بازیگر مکمل مرد سال در صنعت سینمای جهان اهدا می‌شود.

در این مراسم جایزه بهترین بازیگر مرد به آدام دریور برای نقش‌آفرینی در «داستان ازدواج» رسید و سورشا رونان جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در «زنان کوچک» از آن خود کرد.

مارگو روبی نیز که در اتفاقی قابل توجه برای بازی در هر دو فیلم «بامب‌شل» و «روزی روزگاری در هالیوود» نامزد بهترین بازیگر مکمل زن شده بود، در نهایت جایزه خود از این مراسم را برای درخشش در نقش شارون تیت در «روزی روزگاری هالیوود» دریافت کرد. روبی تنها سینماگر استرالیایی بود که از مراسم دیشب آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا دست پر به خانه رفت.

البته نیکول کیدمن و تونی کولت دیگر بازیگران استرالیایی مراسم دیشب بودند که در میان نامزدها حضور داشتند. همچنین جایزه بهترین فیلمنامه به تایکا وایتیتی فیلمنامه‌نویس نیوزلندی‌تبار کمدی‌ درام «خرگوش جوجو» اهدا شد.

از دیگر نکات قابل توجه مراسم جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا، فیلم «مرد ایرلندی» بود که با وجود آن که در ۶ رشته در میان نامزدهای دریافت جایزه قرار داشت، در نهایت این رویداد سینمایی را دست خالی ترک کرد.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است