گالری فرمانفرما به استقبال دو نمایشگاه می رود/ حسرت‌های ته‌نشین شده | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰

گالری فرمانفرما به استقبال دو نمایشگاه می رود/ حسرت‌های ته‌نشین شده

گالری فرمانفرما امروز جمعه 13 دی میزبان دو نمایشگاه نقاشی و عکس از آثار اکرم افضلی و مریم سعیدپور است که در دو طبقه این گالری پیش روی علاقه مندان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، در طبقه دوم گالری فرمانفرما (گالری شماره دو) عصر امروز جمعه ۱۳ دی ماه نمایشگاهی از آثار مریم سعیدپور با عنوان «نیم فاصله» گشایش خواهد یافت.

مریم سعیدپور متولد ۱۳۶۳ در تهران و دانش‌آموخته انجمن سینمای جوان و عکاسی دانشکده خبر است که در کارنامه حرفه ای وی دارای چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی بین المللی است.

سعیدپور در بیانیه نمایشگاه آثارش آورده است: «اولین مواجهه ما با مفهوم رابطه، عموما نتیجه‌ ادراک‌ رابطه‌ والدینمان است. همان‌طور که آنان نیز این را از مادران و پدرانشان دریافته‌اند. ذهن ما، بی آن که بدانیم یا بخواهیم از این قالب‌ها شکل می‌گیرد، هرچند متناقض و با سر و شکلی تازه که محصول مشترک فهم ابتدایی‌مان از ساز و کار جهان است و دریافت‌های فردی‌.

«نیم فاصله» مرور حسرت‌های ته‌نشین شده‌ای است‌ در فقدان وضعیت باشکوه. قاب‌هایی از ناخودآگاه که با رشته‌هایی نازک به زندگی‌مان آویخته شده. امکان سخت رضایتی که پیوسته سیال است میان ماندن و رفتن، ساختن و ویران کردن، داشتن و نداشتن.»

گالری فرمانفرما امروز جمعه ۱۳ دی ماه در طبقه اول (گالری شماره یک) پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی اکرم افضلی است که ساعت ۱۶ به روی مخاطبان گشوده می شود.

اکرم افضلی متولد ۱۳۴۶ در تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نقاشی است که در کارنامه حرفه ای خود برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی داخلی و خارجی دیده می شود و برنده چندین جایزه بین المللی است.

سهراب هادی هنرمند نقاش درباره مجموعه آثار تازه اکرم افضلی نوشته است: «اول، اعتبارِ رنگ است و نیز اعتبارِ طرح و سوّم اعتبارِ نقش است که این سه معتبر و بیرون از نفس و عقل و فرض هستند و قائم بر طبع و عشق و خیال. هریک از این سه گانه را در ابواب اندیشه نقاشانه نقاش در بنایی زیبا و استوار و در امتزاج با حقیقتِ شهود و طلبِ عشق می بینیم که در نهایتِ ایجاز خلق شده است.

نقاش، هرآنچه در این معانی گنجانده است به قلمِ ادراک و آفرینش های خلاقانه است و آن چه در پردازش های این آثار قابل تاَمُل است بیان منحنی های قوس وجود و تمامیّتِ شناخت کامل نقاش از زیبایی بوده است که نقاش بر خامه قلم خویش این گونه نقش زده است چراکه هم ناظر بر پیام قدسی در هنر است و به عبارتی می توان گفت این بیان حقیقتِ زیبایی، همان طریق مکشوف حقیقت زیبایی در هنر است و متجلی وجود اصالت در هنر»

آثار این دو نمایشگاه تا جمعه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ دایر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است