بیشترین عبارات جستجو شده در گوگل در دهه گذشته | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶

بیشترین عبارات جستجو شده در گوگل در دهه گذشته

در دهه گذشته مرگ ناگهانی رابین ویلیامز، ویتنی هیوستن و پل واکر در میان بیشترین جستجوهای گوگل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌بی‌اس، هر ساله گوگل در پایان سال میلادی موضوعاتی که بیشترین توجهات را به خود جلب کرده و بیشتر از همه جستجو شده را منتشر می کند، در سال ۲۰۱۹ نیز که روز گذشته به پایان رسید طبق اعلام گوگل واژه «دیزنی پلاس» در محدوده ایالات متحده آمریکا بیشتر از همه جستجو شد. بعد از «دیزنی پلاس» نام کامرون بویس بازیگری هالیوودی که سال ۲۰۱۹ در بیست سالگی از دنیا رفت در رتبه دوم بیشترین جستجوها قرار گرفت. طبق اعلام گوگل، نیپسی هاسل خواننده فقید رپ و توفان دوریان نیز در جایگاه های بعدی بیشترین جستجو در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند. حالا به بهانه پایان دهه ۲۰۱۰ به صدرنشین های جستجوهای گوگل در ۱۰ سال اخیر نگاهی انداخته ایم.

سال ۲۰۱۹: دیزنی پلاس (+Disney)

همانطور که در بالا اشاره شد سال گذشته دیزنی پلاس که در ماه نوامبر عرضه شد توجهات را به خود جلب کند و توانست بالاتر از مرگ ناگهانی کامرون بویس بازیگر جوان آمریکایی قرار بگیرد.

سال ۲۰۱۸: جام جهانی (World Cup)

جام جهانی که همیشه یکی از پرجستجو ترین های گوگل است سال ۲۰۱۸ نیز بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفت جام جهانی آن سال را فرانسه با مربیگری دیدیه دشان با شکست کرواسی فتح کرد.

سال ۲۰۱۷: توفان ایرما (Hurricane Irma)

ایرما توفان بسیار شدیدی بود که سپتامبر ۲۰۱۷ جزایر لیوارد، پورتوریکو و فلوریدا را مورد تهدید قرار داد. این قوی‌ ترین توفان از زمان توفان ویلما در سال ۲۰۰۵ بر اساس معیار بیشترین بادهای پایدار و نیز قوی‌ترین توفان از زمان توفان دین در سال ۲۰۰۷ بر اساس شاخص فشار بود.

سال ۲۰۱۶: پاوئربال (Powerball)

آن سال با وجود مرگ پرینس خواننده مشهور در ۵۷ سالگی و همینطور برگزاری مسابقات المپیک، در محدوده ایالات متحده آمریکا بازی بخت آزمایی پاوئربال بیشتر از همه جستجو شد.

سال ۲۰۱۵: لمار اودوم (Lamar Odom)

آن سال لمار اودوم بازیکن بسکتبال NBA و شوهر کلویی کارداشیان با حواشی زندگی اش بیشترین توجهات را به خود جلب کرد این زوج همان سال جدایی خود از یکدیگر اعلام کردند.

سال ۲۰۱۴: رابین ویلیامز (Robin Williams)

آگوست ۲۰۱۴ خبر خودکشی رابین ویلیامز خیلی زود در سراسر آمریکا پیچید، ویلیامز که کار خود را از کمدی های استندآپ شروع کرده بود و بعدها یک جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب بدست آورد در سالی که جام جهانی فوتبال برگزار می شد نامش بیشتر از همه جستجو شد. در رتبه دوم آن سال جام جهانی و در رتبه های بعد هم بیماری ابولا و هواپیمای مالزی که به صورت مرموزی از صحنه روزگار محو شد، قرار گرفتند.

سال ۲۰۱۳: پل واکر (Paul Walker)

در این سال پل واکر بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در نقش برایان اوکانر در فیلم «سریع و خشمگین» شناخته می شد در یک تصادف رانندگی در لس آنجلس در سن ۴۰ سالگی کشته شد تا بدین ترتیب بیشترین جستجو در گوگل در محدوده ایالات متحده در آن سال مربوط به او باشد البته مرگ نلسون ماندلا رییس جمهور سابق آفریقا و رهبر ضد آپارتاید نیز در آن سال در سطح بین المللی بیشترین توجهات را به خود جلب کرد و در صدر جستجوهای جهانی قرار گرفت.

سال ۲۰۱۲: ویتنی هیوستن (Whitney Houston)

در این سال نیز مرگ یک هنرمند بیشترین کنجکاوی را در میان مردم به همراه داشت. سال ۲۰۱۲ ویتنی هیوستن خواننده مشهور آمریکایی با مرگش در ۴۸ سالگی بیشترین توجهات را در جستجوهای گوگل به خود جلب کرد.

سال ۲۰۱۱: ربکا بلک (Rebecca Black)

در این سال ربکا بلک ۱۳ ساله با انتشار ترانه ای در یوتیوب که نزدیک به ۱۳۸ میلیون بازدید کننده داشت صدرنشین شد.

سال ۲۰۱۰: آی‌پد (iPad)

آی‌پد که سال ۲۰۱۰ از سوی اپل روانه بازار شد بالاترین میزان جستجو را در آن سال از آن خود کرد البته در آن سال جاستین بیبر هم که اولین آلبوم استودیوی اش را منتشر کرده بود نامش بیشتر از هر شخص زنده ای جستجو شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است