دیگر برنامه ای به نام «نود» نخواهد بود/ مدیری و رشیدپور دستمزد نامتعارف نگرفتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
مرتضی میرباقری معاون سیما:

دیگر برنامه ای به نام «نود» نخواهد بود/ مدیری و رشیدپور دستمزد نامتعارف نگرفتند

معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران شبکه نسیم اعلام کرد برنامه ای به نام «نود» دیگر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه سومین نشست هم اندیشی مدیران و برنامه‌سازان شبکه نسیم در جمع خبرنگاران درباره شایعه دستمزدهای میلیاردی مهران مدیری و رضا رشیدپور برای اجرای برنامه در شب یلدا عنوان کرد: دستمزد امسال آنها حدود ۱۰ درصد نسبت به دستمزدهایی که سنوات قبل گرفتند تفاوت دارد. در برنامه «دورهمی» ما با آقای مدیری طرف نبودیم و با تهیه کننده قرارداد داشتیم. این برنامه نسبت به برنامه های دیگر دستمزد نامتعارفی نداشته است.

وی درباره بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه سه نیز بیان کرد: خود شبکه سه گفت که ما قهری نداشتیم که بخواهیم آشتی کنیم و هر وقت که تشخیص بدهند فردوسی پور می تواند برگردد. ما اختیار تصمیم گیری درباره بازگشت آقای فردوسی پور را به دلیل اختلاف نظرهایی که در برنامه سازی داشتند به مدیر شبکه سه واگذار کردیم و او در حال بررسی است و بحث اینکه نیایند، چنین چیزی نیست. البته برنامه ای به نام «نود» دیگر نخواهد بود.

معاون سیما درباره انتقاد از دولت در برنامه دورهمی اظهار کرد: برخی هنرمندان دغدغه اجتماعی و هنری دارند و شاید به همین دلیل وقتی برنامه ای را اجرا می کنند با هویت خودشان برنامه را اجرا می کنند. کسی اگر انتظار داشته باشد چه آقای مدیری چه دوست دیگری که برنامه اجرا می کند بدون هویت برنامه اجرا کند، دیگر نه آن برنامه می شود برنامه آقای مدیری نه برنامه می شود «دورهمی». در هر صورت انتظار جدی که از ایشان داریم این است که نسبت به مسایل اجتماعی بی تفاوت نباشد و متناسب با برنامه ای که اجرا می کند به این موضوع ها هم بپردازد و در برنامه جدید، مدیری کار خودش را انجام داد یعنی هیچکس حس نکرد که مدیری چیزی غیر از هویت و شخصیت خود انجام داده است و فکر می کنم باید مقداری سعه صدر را بالا ببریم. در هر صورت با توجه به مسایل و مشکلات مختلفی که در جامعه مان وجود دارد باید از نقد هوشمندانه و طنازانه استقبال کنیم.

میرباقری در پاسخ به این پرسش که تفاوت دستمزد ها در برخی برنامه ها نسبت به برخی سازنده و مجری ها از کجا می آید، گفت: درباره دستمزدها نه برای مجریان بلکه برای بازیگران و کارگردان و تهیه کننده ها بله واقعا این تفاوت ها وجود دارد. همه اینها دارای استاندارد و چهارچوب هستند و اگر ما رشدی در دستمزدها ایجاد کردیم کاملا رشد طبیعی و تدریجی است. ارقامی که داده می شود نسبت به برنامه قبلی تفاوت تدریجی داشته است.  برای ما کیفیت برنامه و استقبال مخاطب بسیار مهم است و تفاوت ها را این دو عامل تعیین می کند. یعنی یک برنامه با ظرفیت ده درصدی مخاطب، به صورت طبیعی دریافتی عواملش متفاوت می شود از برنامه ای که بیش از ۷۰ درصد مخاطب دارد و این متغیرها جزو متغیرها مورد توجه ما است.

وی در پایان درباره حضور برنامه «برنده باش» در شبکه نمایش خانگی نیز مطرح کرد: تلویزیون نسبت به برنامه های شاخص خود و زحمتی که برای برند شدنشان کشیده غیرت و حساسیت دارد و امتداد اینها را در غیر از مجموعه رسانه ملی غیر قابل قبول می داند. نمونه اش برنامه «دورهمی» بود که تحت عنوان شب نشینی به شبکه خانگی رفت اما چیزی که هست استدلال رسانه ملی این بود که خاستگاه این برنامه اینجا است و اگر برنامه ای می خواهد به جای دیگری برود چرا با استفاده از این عنوان ها و سرقت آن‌ها کار می کند.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است