شبکه نسیم در ایام عزاداری هم برنامه ویژه داشته باشد/ ۲ توصیه به برنامه‌سازان | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰
معاون سیما مطرح کرد:

شبکه نسیم در ایام عزاداری هم برنامه ویژه داشته باشد/ ۲ توصیه به برنامه‌سازان

معاون سیما در نشست هم‌اندیشی برنامه سازان شبکه نسیم چند توصیه و راهبرد به آنها ارایه داد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، سومین نشست هم اندیشی برنامه سازان و مدیران شبکه نسیم عصر روز سه شنبه ۱۰ دی ماه در مرکز همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.
در این برنامه محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مرتضی میرباقری معاون سیما، پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه، سیدعلی احمدی، رامبد جوان، نیما شعبان نژاد، محمد بحرانی، مهران مدیری، پژمان بازغی، ابوالفضل صفری، الهام حاتمی، محمدرضا علیمردانی، سروش صحت، محمد رضاییان، بهنام صفاریان، فواد صفاریان پور، پیمان پورمقیمی، مریم نوابی نژاد و..‌..حضور داشتند‌.
این مراسم با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.
محمد احسانی مدیر شبکه نسیم که اولین سخنران این مراسم بود، عنوان کرد: شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی است و طبق نظرسنجی هایی که اتفاق افتاده توانسته است طبق ماموریت خود عمل کند. امیدوارم ر سال ۹۹ با شتاب بیشتر برنامه های جدید و بیشتری را روی آنتن ببریم. دوستانی که امشب در اینجا حاضر هستند برنامه های آنها تا محرم سال آینده ادامه دارد.
در ادامه تیزر برنامه های شبکه نسیم پخش شد. همچنین موسوی درباره علوم اعصاب شناختی مطالبی را ارایه داد.
در ادامه مراسم محمد احسانی و مرتضی میرباقری از الهام حاتمی تهیه کنتده برنامه «چهل تیکه» تجلیل کردند و وی در سخنانی گفت: من خودم در برنامه ام مهمان ها را شگفت زده می کنم اما امشب اینجا شگفت زده شدم. سپاسگزارم از حمایت های آقای احسانی و محمدرضا علیمردانی و همه کسانی که من را در این راه حمایت کردند.
مرتضی میرباقری دیگر سخنران این مراسم بیان کرد: از زمانی که این شبکه تاسیس شد توانست با سرعت بالایی خودش را به دیگر رسانه و شبکه ها برساند که نشان می دهد ماموریت مهمی برای آن ترتیب داده شده و ایجاد آن تصمیم درستی بود. امروز این شبکه در همه نظرسنجی ها جزو سه شبکه پر مخاطب است.
وی افزود: معمولا در سبد مصرفی مردم ایران فیلم و سریال، برنامه های شاد و شرگرمی، مسابقه، خبر و … قرار دارد. شبکه نسیم تحقیقا برنامه ورزشی و فیلم و سریال تولیدی جدید و برنامه خبری ندارد جز سریال «افسانه هزار پایان» که استثنا است. با وجود آنکه سی درصد از مصرف رسانه ای مردم فیلم و سریال، حدود ۱۵ درصد برنامه ورزشی و ۲۰ درصد برنامه خبری و سیاسی است این شبکه با اینکه سه قلم اصلی مصرف رسانه ای مردم را ندارد جزو سه شبکه اصلی پر بیننده است و از همان سال های اول توانست مخاطب خود را جذب کند.
معاون سیما با اشاره به اینکه اغلب برنامه های شبکه نسیم برنامه‌های شاخص هستند، گفت: شبکه نسیم نسبت به شبکه های دیگر برندهای بیشتری نیز دارد. این شبکه باید بتواند برنامه های شاخص خود را حفظ کند. به عنوان مثال در سال گذشته که یکی دو برنامه شاخص پخش نشد که ما با افت مخاطب رو به رو شدیم که این افت را شبکه با پخش فیلم و سریال جبران کرد البته ما هم راضی به این امر نبوده و نیستیم و شبکه باید کالایی را که مخاطب دوست دارد، حفظ کند.
میرباقری همچنین اظهار کرد: چند نکته را به عنوان یک دوست و همکار به برنامه سازان می گویم. نکته اول اینکه برنامه سازان در این مقام باید نسبت به مجموعه مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… وقوف داشته باشند و نسبت به این مسایل اطلاعات خود را افزایش دهند. از شما برنامه سازان انتظار داریم که دسترسی به داده های علنی مناسب داشته باشید و با کارشناسان و کسانی که از وضع موجود و مسایل مختلف آگاهی دارند، تعامل و ارتباط داشته باشید.
وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ما در ایران پیشینه هویتی و تاریخی داریم و بدون آگاهی نسبی نسبت به این ها برنامه‌سازی ما نمی تواند موفق باشد. این سرمایه های هنگفت را برنامه سازان باید دستمایه اصلی ساخت برنامه خود برای مخاطبان قرار دهند  و همه باید نسبت به این امور احساس مسئولیت جدی داشته باشیم و این وظیفه نهادهای مختلف است که باید در کنار هم این روند را پیش ببرند.
معاون سیما با بیان اینکه باید تمرین کار جمعی داشته باشیم، تاکید کرد: یکی از بزرگترین نقاط ضعف ما که هنوز در آن بلوغ پیدا نکردیم، کار جمعی است. ما باید ماموریت خودمان را به درستی انجام بدهیم اما با یک حرکت تیمی. بخشی از این کار برعهده شبکه موفق شما است.
میرباقری در پایان با بیان اینکه شبکه نسیم در ایام شهادت ها دچار افت مخاطب می شود، گفت: شاید در سال های اول تاسیس این انتظار خیلی وجود نداشت که شبکه نسیم برنامه هایی برای این مناسبت ها تولید کند اما الان برنامه هایی برای این مناسبت ها ساخته می شود و ما انتظار داریم که در مناسبت های مختلف با خلاقیت ها و ابتکارات شما مواجه شویم.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است