کتاب «نی زن کنار برنجزار» رونمایی و نقد می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۰

کتاب «نی زن کنار برنجزار» رونمایی و نقد می‌شود

مراسم رونمایی کتاب «نی‌زن کنار برنجزار» (زندگی و شعر شیون فومنی) نوشته احمد ابومحبوب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی، مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نی‌زن کنار برنجزار» (زندگی و شعر شیون فومنی) نوشته احمد ابومحبوب روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه از ساعت ۱۸ در کتابفروشی ثالث برگزار می‌شود.

این‌ کتاب درباره زندگی و شعر شاعر معاصر شیون فومنی است و به تازگی در نشر ثالث و با همکاری بنیاد شیون فومنی منتشر شده است.

در این مراسم حافظ موسوی شاعر و منتقد ادبی، عبدالحسین فرزاد پژوهشگر، منتقد ادبی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه و فرهاد طهماسبی منتقد ادبی، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه از ابعاد مختلف کتاب «نی‌زن کنار برنجزار» را نقد و بررسی می‌کنند.

احمد ابومحبوب متولد ۱۳۳۵ در تهران – استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر – ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷ به علت نارسایی کبد از دنیا رفت. او همچنین عضو هیات امنای بنیاد فرهنگی شیون فومنی بود و از او مقالات متعددی درباره شعر گیلکی و شعر فارسی شیون فومنی به یادگار مانده است.

از آثار او به این کتاب‌ها می‌توان اشاره کرد: «دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی»، «ساخت زبان فارسی»، «کالبدشناسی نثر»، «عروض و قافیه و نقد ادبی»، «یک حبه قند فارسی (۱۰ جلد)»، «فرهنگ چهارزبانه علوم اجتماعی» ، «در های و هوی باد»، «گهواره سبز افرا»، «کک کوهزاد»، «معروف کرخی» و «فمینیسم‌های ادبی».

ابومحبوب همچنین مقاله‌های علمی بسیاری نوشته است.

کتاب «نی‌زن کنار برنجزار» آخرین اثر شیون پژوهی این استاد دانشگاه درباره اشعار گیلکی و فارسی شیون فومنی است که از وی به یادگار مانده است.

مراسم نقدوبررسی این کتاب روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه از ساعت ۱۸ در کتابفروشی ثالث واقع درخیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸ برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است