«حجله در آتش» با هر مخاطبی ارتباط برقرار می کند/ لزوم توجه به تئاتر کرمان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
کارگردان «حجله در آتش» به صبا گفت:

«حجله در آتش» با هر مخاطبی ارتباط برقرار می کند/ لزوم توجه به تئاتر کرمان

کارگردان نمایش «حجله در آتش» از مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی درخواست کرد به هنرمندان جنوب کرمان توجه بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، عبدالحجت حسینی که امسال با نمایش «حجله در آتش» متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، درباره این اثر و ویژگی‌هایش گفت:‌ وقتی نمایشنامه «حجله در آتش» نوشته آقای ابراهیمی را خواندم، پتانسیل بالایی که برای به نمایش گذاشتن آداب، رسوم و سنت منوجان داشت توجه‌ام را جلب کرد و تصمیم گرفتم برای اجرای این نمایش اقدام کنم.

وی ادامه داد: این نمایشنامه حس و حال عارفانه دارد و به نظرم مخاطب با هر رده سنی می‌تواند از تماشای «حجله در آتش» لذت ببرد و با آن ارتباط برقرار کند.

حسینی با اشاره به کمبود امکانات برای اجرا در منطقه جنوب کرمان، توضیح داد: امیدوارم اداره کل هنرهای نمایشی توجه بیشتری به اهالی تئاتر در مناطق محرومی چون جنوب کرمان داشته باشد، همچنین در زمینه آموزش تئاتر کمبودهایی داریم که خلا آن باعث هدر رفت پتانسیل بالقوه این منطقه می‌شود.

این کارگردان همچنین درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این جشنواره به نوعی ویترین تئاتر ایران به شمار می‌آید و حضور در آن می‌تواند زمینه معرفی هنرمندان شهرستانی را به جامعه تئاتری کشور مهیا کند.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است