کیفیت آثار با دقت بررسی می شود/ همکاری ۶ تماشاخانه در فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
مدیر بخش «به علاوه فجر» در گفتگو با صبا،

کیفیت آثار با دقت بررسی می شود/ همکاری ۶ تماشاخانه در فجر

مدیر بخش «به علاوه فجر» سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر درباره برنامه های خود در این رویداد و نوع انتخاب آثار توضیح داد.

خیام وقار کاشانی مدیر بخش «به علاوه فجر» سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که به تازگی از طرف نادر برهانی مرند جایگزین ندا هنگامی شد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  درباره برنامه های خود در این رویداد توضیح داد: من فرصت چندانی برای برنامه ریزی نداشتم و در یک فرصت کم تلاش می کنم تا جدول برنامه ها را تکمیل کنم و امیدوارم که بتونیم امسال این بخش را برای اولین بار به صورت رقابتی برگزار کنیم و کارهای برگزیده انتخاب شوند.

وی در ادامه گفت: ما امسال سه تماشاخانه برتر را به نسبت برنامه هایی که برای این بخش ارائه کردند اعلام می کنیم.

مدیر بخش «به علاوه فجر» با تاکید بر کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره بیان کرد: امسال کیفیت آثار در انتخاب آن ها بسیار تاثیرگذار است و سعی کردیم کارهایی را که اجراهای موفقی داشتند و قابل رصد کردن است در جدول جشنواره فجر قرار بدهیم.

مدیر بخش «به علاوه فجر» درباره ویژگی های انتخاب این آثار توضیح داد: کیفیت و نوآوری در اجرا، طرح اجرا و کارگردانی می تواند ملاک های یک اثر خوب باشد و تنها استقبال مخاطب در سالن های نمایش را نمی توان مبنای سنجش برای کیفیت اثار در نظر گرفت و قطعا این مسائل در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر بررسی می شود.

کاشانی درباره تاثیر این بخش در حوزه تئاتر کشور عنوان کرد: ما تلاش می کنیم تا به این بخش از جشنواره هویتی تازه بدهیم چرا که تا امروز به صورت آزمون و خطا برگزار شده و از امسال می خواهیم بررسی کنیم که هر تماشاخانه ای با توجه به برنامه هایی که ارائه می دهد چه رویه ای را دنبال می کند و این رویه در طول سال ادامه داشته باشد.

وی در پایان درباره تعداد تماشاخانه های خصوصی در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر گفت: امسال ۶ تماشاخانه برای این جشنواره اعلام امادگی کردند و برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد برنامه ریزی می کنند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود.

 

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است