تصویرسازی‌های کودکان کم‌بینا و نابینا به نمایش درمی‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲

تصویرسازی‌های کودکان کم‌بینا و نابینا به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه تصویرسازی «دست های بینا» شامل آثاری از کودکان نابینا و کم بینا همزمان با روز جهانی بریل در نگارخانه برگ گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، نمایشگاهی از آثار تصویرسازی کودکان کم بینا و نابینا با عنوان «دست های بینا» به سرپرستی سیما شاهرخی از ۱۳ تا ۲۰ دی ماه در نگارخانه برگ عمارت عین الدوله برگزار می شود و سازمان زیباسازی نیز در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته است.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، هدف از برپایی نمایشگاه «دست‌های بینا» را که توجه به استعدادهای هنری کودکانی ذکر کرد که مشکل بینایی دارند.

وی افزود: با دریافت درخواستی از سوی مجتمع نابینایان دخترانه نرجس مبنی بر برگزاری نمایشگاه «دست‌های بینا» به سازمان زیباسازی شهر تهران، اقدامات لازم برای همکاری با این مجموعه اتخاذ شد. در این نمایشگاه آثار تصویرسازی کودکان کم بینا و نابینا که مدت‌هاست زیرنظر مربیان هنری آموزش دیده‌اند برای اولین بار به نمایش درمی‌آید که اتفاقا نخستین تصویرسازی این بچه‌ها هم محسوب می‌شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه این نمایشگاه همزمان با روز جهانی بریل افتتاح خواهد شد، توضیح داد: این نمایشگاه از روز ۱۳ تا ۲۰ دی در عمارت عین الدوله برگزار می شود و علاقه‌مندان به هنر و همچنین خیرین می توانند از این آثار بازدید کرده و برای خرید این آثار در راستای کمک به این کودکان اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به انجام امور تبلیغاتی و  هماهنگی در برگزاری این نمایشگاه گفت: کودکان کم بینا و نابینا کمتر دیده می‌شوند و تقریبا هیچ چیزی به آنها تعلق نمی‌گیرد، هدف اصلی سازمان برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه این بود که بتوانیم این کودکان را به کانون توجه بدل کرده و حمایت‌هایی برای آنها جذب کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها بالفعل شده و در جامعه و اجتماع حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است