ماجرای عاشقی مشاور شاه و ستاره هالیوود در مستند «آخرین دیپلمات» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶

ماجرای عاشقی مشاور شاه و ستاره هالیوود در مستند «آخرین دیپلمات»

مستند «آخرین دیپلمات» به کارگردانی امیر تاجیک به داستان زندگی اردشیر زاهدی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، اردشیر زاهدی در مستند «آخرین دیپلمات» به کارگردانی امیر تاجیک داستان عاشقی خود را بازگو می‌کند.

اردشیر زاهدی آخرین سفیر ایران در آمریکا و شخصیت اصلی مستند «آخرین دیپلمات» با اولین فرزند محمدرضا پهلوی به نام شهناز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۷ ساله یک دختر به نام زهرامهناز بود که هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

زاهدی پس از جدایی از شهناز، دیگر ازدواج نکرد و شهناز پهلوی عاشق خسرو جهانبانی، فرزند تیمسار جهانبانی شد. محمدرضا پهلوی با این ازدواج مخالف بود و خسرو را به سربازی فرستاد اما با اصرارهای شهناز، شاه با این ازدواج موافقت کرد به شرطی که تا پایان عمر در سوئیس زندگی کنند. به همین دلیل مراسم ازدواج شهناز و جهانبانی در سفارت ایران در فرانسه برگزار شد و شهناز هم اکنون نیز در شهر لوزان سوئیس زندگی می‌کند.

اردشیر زاهدی در مستند «آخرین دیپلمات» برای نخستین بار آشنایی خود را با الیزابت تیلور هنرپیشه سرشناس هالیود مطرح می‌کند.

نزدیک‌ترین و با نفوذترین مشاور محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ در مستند زندگی‌اش با اشاره به حضور تیلور در مهمانی‌های بزرگی که در آمریکا برگزار می‌کرده است، از عشق افلاطونی شان نام می‌برد چنان که تیلور به دعوت زاهدی به ایران آمده و از شهرهای مختلف و تاریخی ایران بازدید کرده بود.

»آخرین دیپلمات» به کارگردانی امیر تاجیک است که به اسناد شخصی دیده نشده یا کمتر دیده شده‌ زاهدی، آلبوم‌ها و ناگفته‌های او می‌پردازد. 

تیزر را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است