«هفتگ» را جمعه‌ها از رادیو جوان دنبال کنید/ معرفی ۱۰ بخش برنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
حسین خلیل‌نژاد در گفتگو با صبا:

«هفتگ» را جمعه‌ها از رادیو جوان دنبال کنید/ معرفی ۱۰ بخش برنامه

برنامه رادیویی «هفتگ» از جمعه 6 دی، هر هفته جمعه‌ها صبح به مدت 120 دقیقه روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

حسین خلیل‌نژاد تهیه‌کننده برنامه رادیویی «هفتگ» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این برنامه گفت: برنامه رادیویی «هفتگ» کاری از گروه جوان و دانش رادیو جوان که پخش آن از جمعه هفته گذشته ۶ دی‌ماه آغاز شده است و صبح‌های جمعه هر هفته به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

وی افزود: تیم تهیه این برنامه سعی کرده‌اند علاوه بر فراهم کردن لحظاتی شاد و مفرح برای مخاطبان، دانش و اطلاعات عمومی آنها را نیز هر چند اندک، بالا ببرند و با طراحی برخی آیتم‌های تولیدی به برخی مسایل جاری در جامعه اشاره‌ای طنزآمیز اما تفکر برانگیز داشته باشد.

این تهیه‌کننده درباره دلیل انتخاب این نام برای برنامه بیان کرد: نام این برنامه رادیویی با توجه به قداست و حرمت عدد هفت در فرهنگ و تمدن ایران زمین و به دلیل اینکه روزهای جمعه پخش می‌شود، «هفتگ» گذاشته شده است.

وی درباره بخش‌های مختلف برنامه «هفتگ» توضیح داد: این برنامه شامل ۱۰ بخش است که به ترتیب عبارتند از

۱ . مسابقه پیامکی که اعلام هفت واژه کلیدی در ابتدای برنامه است و در این بخش از مخاطبان دعوت می‌شود تا مینی‌مال‌هایی با این هفت کلمه بسازند.

۲ . مسابقه تلفنی در ۴ بخش (شامل ۳ بخش مقدماتی و یک بخش فینال)

۳ . مسابقه محیطی که این بخش توسط گزارشگر برنامه اجرا می‌شود.

۴ . هر هفته یک جوان موفق به عنوان مهمان حضوری در برنامه حضور خواهد داشت که معیار انتخاب این مهمان، هفت ویژگی است که در برنامه اعلام می‌شود و جوانان موفق می‌توانند برای حضور در برنامه «هفتگ» از صفحه آن در سایت رادیو جوان ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه مخاطبان می‌توانند جوانان موفق را نیز شناسایی کرده و به برنامه معرفی کنند.

۵ . نمایش استودیویی که با حضور بازیگران در برنامه با محوریت موضوعی که در هر قسمت برنامه اعلام می‌شود، اجرا خواهد شد.

۶ . بخش طنز ۱ (شوخی با مسابقات رادیویی و تلویزیونی)

۷ . بخش طنز ۲ (با موضوع آسیب‌های فضای مجازی)

۸ . بخش طنز ۳ (سخنرانی کارشناس چرب‌زبان درباره موضوعات مختلف و چالش‌های عاشقانه او)

۹ . تندتند ترانه (میکس جدیدترین ترانه‌ها در ۴ دقیقه)

۱۰ . گزارش (انتخاب بخش‌هایی از کتاب‌ها و خواندن آنها توسط مخاطب و گفتگو درباره این بخش از کتاب).

تهیه‌کننده برنامه رادیویی «تماشاخانه» درباره ویژگی‌های برنامه «هفتگ» گفت: در این برنامه رادیویی از شرکت‌کننده‌های بخش‌های مسابقه درخواست می‌شود تا نام ۷ نفر از دوستان خود را برای مسابقات بعدی اعلام و آنها را به این چالش دعوت کنند و در فضای مجازی نیز تگ کنند، عدد هفت در طراحی آیتم‌ها، سوال‌ها و امتیازدهی به مخاطبان نقش مهم و پررنگی دارد، همچنین فضای مجازی نیز نقش مهمی را در ادامه روند این برنامه ایفا خواهد کرد.

خلیل‌نژاد در پایان عوامل این برنامه رادیویی را اینگونه معرفی کرد: گویندگی برنامه «هفتگ» را راضیه‌سادات هاشمی بر عهده دارد، فرید رشیدی و شیما شیرازی گزارشگران این برنامه هستند، حمیدرضا اللهیاری به عنوان بازیگر، سمیه نازنینی، نسیم صباغان و شیرین بغدادی به عنوان نویسنده، سمیه نازنینی هماهنگی برنامه، حسین معین به عنوان مسئول ارتباطات و اکرم زمانی و من به عنوان تهیه‌کننده در این برنامه رادیویی، فعالیت می‌کنیم.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است