نظام ستاره‌سازی در سینمای ایران بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
در مجموعه نشست های پژوهشی تاریخ سینمای ایران؛

نظام ستاره‌سازی در سینمای ایران بررسی می‌شود

در مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، موضوع «نظام ستاره‌ای و ستاره‌سازی در سینمای ایران» بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از دبیرخانه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، در ادامه مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، پژوهش «نظام ستاره‌ای و ستاره‌سازی در سینمای ایران» دوشنبه ۹ دی‌‌ماه با حضور علیرضا محمودی روزنامه‌نگار، فیلمنامه‌نویس، پژوهشگر و کارگردان ارایه می‌شود.

این پژوهش در پنج بخش بررسی می‌شود که شامل:

بخش اول، مروری بر روند نظرات و تئوری‌های مطرح شده در حوزه مطالعات سینمایی،  بخش دوم، مفاهیم و روندهای پدیده ستاره در سینمای ایران و بررسی تاریخی جریان ظهور و تثبیت ستاره‌های سینمای ایران بین سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۵۷، بخش سوم، تحلیل مصرف ستاره‌ها توسط مخاطبان با رویکرد اسطوره‌ای، اجتماعی و روانشناسی، بخش چهارم، تحلیل کارنامه یک ستاره مرد سینمای ایران و بخش پنجم، تحلیل کارنامه یک ستاره زن سینمای ایران است.

مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران دوشنبه هر هفته ساعت ۱۶ در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برپا می‌شود و محمدرضا مقدسیان مجری و منتقد سینما، اجرای آن‌ را برعهده دارد.

همچنین این نشست‌ها‌ از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با همکاری معاون فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ سینمای ایران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۱۴و۱۳-۸۸۵۵۳۹۱۲ تماس بگیرند و یا به مرکز هنرپژوهی نقش جهان به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است