نقاش خودآموخته «ماضی نقالی» را روی دیوار برد/ نقل تصویری داستان‌های کهن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

نقاش خودآموخته «ماضی نقالی» را روی دیوار برد/ نقل تصویری داستان‌های کهن

ذبیح الله محمدی، نقاش خودآموخته در نمایشگاه آثارش به نقل تصویری داستان هایی از ادبیات کهن ایران پرداخته است.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، «ماضی نقالی» عنوان نمایشگاهی از آثار ذبیح الله محمدی نقاش خودآموخته است که این روزها در گالری «دلگشا» برپا شده  است.
در نمایشگاه «ماضی نقالی»، ۲۱ تابلو از آثار این هنرمند خودآموخته، به نمایش درآمده است. ابعاد این آثار مختلف است و در این نمایشگاه از آثار ۲۰ در ۳۰ سانتی متر تا آثاری در ابعاد ۴۰ در ۵۰ دیده می شود.
ذبیح الله محمدی نقاش خودآموخته ای است که موضوع آثارش را از میان داستان های شاهنامه فردوسی، خمسه نظامی گنجوی و داستان های قرآنی انتخاب می کند و نقاشی هایش را با استفاده از خودکار روی کاغذ خلق می کند.
محمدی از هنرمندان ثابت گالری دلگشاست که برای دومین بار مجموعه ای از آثار این هنرمند خودآموخته در این گالری روی دیوار می رود. آثار ذبیح الله محمدی پیش از این در نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان خودآموخته در گالری «لاله» و همچنین در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده  و اکنون دومین نمایشگاه انفرادی آثار این هنرمند در گالری دلگشا برپاست.
آثار او در این نمایشگاه از ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
عنوان «ماضی نقالی» برای  این نمایشگاه نیز به موضوع نقالی کردن این هنرمند و علاقه مندی او به نقالی و نقاشی با این مضامین در طول سال های زندگی اش اشاره دارد.
«ذبیح الله محمدی متولد سال ۱۳۲۰ در روستای ملاشیر الیگودرز است و از همان آغاز کودکی علاقه اش به خوانــدن و نقاشــی را آشکار کرد. به گونه ای که پس از پایان دومین سال تحصیلـش می توانسـت به خوبی شاهنـامه را بخواند. دو سـالی که تنـها تجربه آموزش رسمی وی بود و او پس از آن نتوانست به تحصیل ادامه دهد اما به تشویق و حمایت های پدرش کم کم نقـال و داستان سرای روستـا شد و بعدها برای شرح داستانهـایش شروع به نقاشـی کرد.
در سال هــای گذشتـه، با انتشار نقاشی های محمدی، آثارش به بسیاری از گالـری ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی راه یافت و مورد توجه قرار گرفت.
راجر کاردینــال، کسـی که برای نخستیـن بار واژه اوت سایندر آرتیست را برای هنرمندان خود آموخته به کار بـــرده است، در باره آثار او می نویسد: « آثار او مرا به یاد نقاشی های سرخپوستان آمریکایی می اندازد، اسب ها، شخصیـت ها و فضاها، در کل آثار او استثنایی و منحصر به فرد و استادانه است.»»
این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۷ دی ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری دلگشا به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر، پلاک ۶۳ آماده بازدید علاقه مندان است.
انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است