«برکه ها» از سراسر ایران به گالری گلستان آمدند/ برداشتن مرزهای جغرافیایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷

«برکه ها» از سراسر ایران به گالری گلستان آمدند/ برداشتن مرزهای جغرافیایی

مهدی شادی زاده از برگزاری نمایشگاه عکس‌هایش با نام «برکه ها» خبر داد.

مهدی شادی زاده مستندساز و عکاس در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره نمایشگاهی که از عکس های خود برپا می کند، گفت: نمایشگاه عکس «برکه ها» جمعه ۱۳ دی ماه سال جاری ساعت ۱۶ در گالری گلستان افتتاح می شود و این نمایشگاه به مدت یک هفته برپاست

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۳۰ عکس است، بیان کرد: من حدود سه سال به مناطق مختلف سفر کردم و از برکه های این اماکن عکس گرفتم و در نهایت تصمیم گرفتم این نمایشگاه عکس را برگزار کنم.

این عکاس با اشاره به اینکه عکاس فاین آرت خیلی کم داریم، افزود: ما عکاس های مستند خیلی داریم ولی عکاس های فاین آرت زیاد نیستند زیرا فاین آرت دنبال یک فرم بدون جغرافیای خاص یا بدون ثبت تاریخی است.

کارگردان مستند «همراه با باد» خاطرنشان کرد: عکاس های مستند یک اتفاق خاص را در دوره خاص عکاسی می کنند ولی من تلاش کردم در این نمایشگاه دیدگاه متفاوتی داشته باشم. شاید یک نقاش بتواند سوژه مدنظر یک عکاس را نقاشی کند ولی به نظر من عکاسی جلوتر از نقاشی است زیرا دوربین عکاسی مرزها را بر می دارد و سرعت عمل بیشتری دارد.

این عکاس با اشاره به اینکه عباس کیارستمی عکاس بزرگی بوده است، تاکید کرد: ما در عکاسی هنرمندان برجسته ای داریم ولی برخی از آن ها فقط یک هدف را مدنظر قرار می‌دادند و عکاسی می کردند مثلا فقط از یک جریان اجتماعی عکس می گرفتند ولی از زمانیکه فاین آرت وارد ایران شد عکاسان به ویژه عباس کیارستمی بدون جغرافیای خاصی عکاسی کردند در نتیجه مفهوم در عکس ها بیشتر شده است.

وی در پایان گفت: ما باید بتوانیم در عکاسی مرزها را برداریم و در لحظه چیزی را که مدنظرمان است ثبت کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است