انتظار این تعداد مخاطب را نداشتیم/ مهجور شدن برخی فیلم‌ها با اکران محدود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲
کارگردان فیلم «جنبل»:

انتظار این تعداد مخاطب را نداشتیم/ مهجور شدن برخی فیلم‌ها با اکران محدود

یکی از دو کارگردان «جنبل» با بیان این که انتظار این تعداد تماشاگر را نداشته است، اکران محدود برخی فیلم ها را باعث مهجور واقع شدن آنها دانست.

مینا بزرگمهر یکی از دو کارگردان فیلم «جنبل» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه» گفت: «هنروتجربه» اتفاق خوبی برای دیده شدن فیلم ها و معرفی آنها به مخاطبان است و این امکان را فراهم می کند که مخاطبان با فیلم های متفاوتی آشنا شوند.

وی با بیان این که راه اندازی «هنروتجربه» تدبیر بسیار خوبی هم برای فیلمسازان و هم مخاطبان است به ارایه چند پیشنهاد در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مسایل فیلمسازان امکانات تبلیغات است که درحال حاضر برعهده خودشان است و برخی فیلم ها از جمله «جنبل» امکانات محدودی را در این زمینه دارند.

بزرگمهر که به همراه هادی کمالی مقدم کارگردانی فیلم «جنبل» را برعهده داشته است، تاکید کرد: فیلم «جنبل» اکران خوبی داشت اما می توانست با تبلیغات بیشتر، مخاطبان بیشتری را جذب کند.

بزرگمهر با بیان این که گروه «هنروتجربه» هنوز مهجور است، یادآور شد: بعد از گذشت چند سال از راه اندازی این گروه، همچنان بیشترین مخاطبان این فیلم ها مخاطبان تخصصی هستند در حالی که این قابلیت را داراست که مخاطبان وسیع تری را دربرگیرد و این امکان با تبلیغات بیشتر فراهم می شود.

وی همچنین درباره مدت زمان اکران فیلم ها بیان کرد: هر چقدر مدت اکران بیشتر باشد، امکان تبلیغ فیلم و دیده شدن آنها بیشتر فراهم می شود؛ اگرچه از همان ابتدا برخی فیلم ها پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب دارند ولی اکران کوتاه مدت باعث می شود برخی فیلم ها مهجور واقع شوند.

بزرگمهر درباره وضعیت اکران این فیلم یادآور شد: اکران «جنبل» خیلی خوب شروع شد اما در ماه دوم که به بهمن ماه رسید با جشنواره فیلم فجر برخورد کرد و باعث شد اکران های نامناسبی به ما برسد که همین باعث ضربه خوردن فیلم شد ولی از اردیبهشت دوباره جان گرفته بود که دیگر زمان اکران ما رو به پایان بود.

این کارگردان درباره زمان بندی اکران فیلم ها نیز پیشنهاد کرد که هر فیلم یکی دو اکران در زمان ثابت در یک سینمای خوب داشته باشد و دراین باره توضیح داد: ۶ سینمای مخصوص اکران فیلم های «هنروتجربه» داریم که اگر دو اکران خوب ساعات ۷ و ۹ شب داشته باشیم هفت روز هفته را ضربدر ۶ سینما کنیم، تعداد آن از تعداد فیلم های در حال اکران در این گروه بیشتر می شود و به این ترتیب می توان این سانس اکران خوب را به صورت ثابت در یک سینمای خوب به همه فیلم ها اختصاص داد و مابقی اکران ها را می توان به صورت چرخشی در ساعات مختلف روز برای همه فیلم ها در نظر گرفت.

وی افزود: اگر این زمان و سانس ثابت به همه فیلم ها اختصاص یابد، مخاطبان در زمان بندی بهتر می توانند برای دیدن فیلم ها برنامه ریزی کنند.

بزرگمهر پیشنهاد کرد که برنامه اکران هر سینما در طول هفته مشخص شود که مخاطبانی که امکان دیدن فیلم ها در یک سینما برایشان میسر است، بدانند در طول روز چه فیلم هایی در چه سانس هایی در این سینما اکران می شود.

این فیلمساز همچنین برگزاری نشست های نقد و بررسی برای فیلم ها را امکان بسیار خوبی برای تبلیغات و دیده شدن فیلم ها دانست و گفت: اگر زمان برگزاری این نشست ها زودتر اتفاق بیفتد، امکان جذب مخاطبان بیشتری را برای فیلم های در حال اکران فراهم می کند.

بزرگمهر همچنین تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق تر و بهتر همراه با تبلیغات منسجم تر و بیشتر، هم مخاطب هم فیلمساز و هم گروه هنروتجربه پاسخ بهتری از فعالیت های خود دریافت می کنند.

کارگردان فیلم «جنبل» درباره بازخوردهایی که از این فیلم دریافت کرده است، بیان کرد: فیلم «جنبل» بازخوردهای خوبی را داشت و من هیچ انتقاد خیلی جدی درباره فیلم ندیده و نشنیده ام. همه نقدهایی که نوشته شده، مثبت بوده است و مخاطبان هم بازخورد خوبی را به ما منتقل کرده اند. این در حالی است که فیلم «جنبل» فیلم ویژه ای بود که عادت به دیدن این گونه فیلم های تجربی در سینمای ایران وجود نداشت و ما انتظار این اندازه مخاطب را هم نداشتیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: این فیلم بیش از حد انتظارما هم دیده شد و نظرات مثبتی را هم دریافت کردیم و خوشحالیم که به عنوان یک کار تجربی به خوبی دیده شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000