رونمایی از دو مجموعه بازی «بفرمایید کارت» و «گاراج» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱

رونمایی از دو مجموعه بازی «بفرمایید کارت» و «گاراج»

در اولین روز از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی دو مجموعه اسباب‌بازی با عنوان «بفرمایید کارت» و «گاراج» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در اولین روز از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی دو مجموعه اسباب‌بازی با عنوان «بفرمایید کارت» و «گاراج» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

رونمایی و بازی‌آزمایی بازی «بفرمایید کارت» با حضور علی متین‌نژاد طراح و تولیدکننده این اسباب‌بازی و آریا ذوقی منتقد و کارشناس برگزار شد.

بازی «بفرمایید کارت» درباره غذاها و وعده‌های روزانه غذا است، متین‌نژاد طراح این محصول درباره این اسباب‌بازی گفت: این بازی درباره کارت‌هایی است که وعده‌هایی غذایی را دربردارد و حول محور پذیرایی میزبان از مهمان می‌گذرد. حتی کارت‌هایی وجود دارد که مهمان‌ها می‌توانند با آن نظرهای خود را عنوان کنند.

ذوقی درباره نقد بازی و تجهیزات موجود در این محصول اظهار کرد: این بازی‌ها در حوزه کامل بودن آیتم‌ها بسیار خوب است اما از نظر تصویرسازی و رنگ می‌توانست بهتر باشد، از ویژگی دیگر این بازی این است که بزرگسالان با آن ارتباط بهتر و بیشتری برقرار می‌کند.

او ادامه داد: این بازی می‌تواند در مهمانی‌ها انجام شود و مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ای را از بازی‌کنندگان می‌گیرد البته این بازی قابلیت آن را دارد که بتواند بازی‌های بیشتری به آن اضافه شود.

متین‌نژاد درباره آیتم‌های بازی بیان کرد: سعی کردیم که تعداد بازی با «بفرمایید کارت» زیاد باشد تا حوصله مخاطبان را در خود بگنجاند، البته این بازی بسیار دیر آماده شد و قرار شده در آینده روی تصویرسازی و بازی‌های بیشتر آن کار شود البته معیار ما در طراحی این بازی توجه به فرهنگ ایرانی و بومی بوده است.

او درباره قیمت این اسباب‌بازی گفت: قیمت این بازی ۷۷هزار تومان است و در نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به فروش می‌رسد.

متین‌نژاد درباره نحوه بازی «بفرمایید کارت» عنوان کرد: هر بازیکن ۵ کارت برای نظر دادن دارد از بدترین تا بهترین نظر در این اسباب‌بازی وجود دارد و امتیازات از یک تا پنج است و در آخر تمام نظرات جمع می‌شود و امتیاز برای میزبان لحاظ می‌شود. بازی از ۳ تا ۷ نفر تجهیز برای بازیکن دارد.

این طراح اسباب‌بازی با بیان اینکه بازی فکری و رومیزی در نوجوانی از تفریحاتش بوده است، ادامه داد: دو سال پیش با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم در زمینه طراحی و تولید اسباب‌بازی فعالیت داشته باشیم و در ادامه برند «برد – برد» شکل گرفت که با طراحی بازی اول فرایند تولید و طراحی اسباب‌بازی را به صورت جدی آغاز کردیم.

متین‌نژاد درباره بازی‌آزمایی و مکاتبه با مخاطبان گفت: بیشتر تصمیم داشتیم در مدت زمان کوتاه بازی را طراحی کنیم تا بازخورد مخاطبان را ببینیم و بعد به صورت جدی‌تری روی محصول وقت بذاریم و آن را گسترش دهیم.

ذوقی برای نمره دادن به این بازی توضیح داد: یکی از نکته‌های مثبت این بازی طراحی و ایرانی‌بودن آن است و هیچ نمونه‌برداری از محصول خارجی نیست و از ۱۰، نمره ۷ را به بازی «بفرمایید کارت» می‌دهم.

در ادامه دومین مجموعه اسباب‌بازی با عنوان «گاراج» رونمایی شد.

محمدمهدی جهانی، طراح این بازی گفت: روند این بازی ۲۵ تا کارت است که براساس این‌ها خرید ماشین‌های محصول بازی انجام می‌شود، ما پس از ساخت چند محصول بازی تصمیم گرفتیم سراغ بازتولید این محصول خارجی برویم. همچنین گرافیک این بازی اثر آقای گروسیان است.

این طراح و تولیدکننده درباره تصویرسازی بازی ادامه داد: دست گرافیک برای طراحی ماشین‌ها در بازی باز بود اما با تعامل ایده‌های جدیدی درباره ماشین‌ها ارایه شد و توانستیم با برخی توافق‌ها گرافیک را انجام دهیم.

او با اشاره به رعایت کردن حق ‌کپی‌رایت این محصول یادآور شد: این محصول «گاراج» نسخه متفاوتی از بازی خارجی فورسیل است که با سازنده بازی خارجی هم صحبت داشتیم قرار بر این شد تغییر در نحوه بازی ایجاد شود زیرا مبنای بازی فورسیل براساس خانه است اما بازی «گاراج» فروش ماشین.

آریا ذوقی درباره نقد این بازی گفت: همه می‌دانند که این محصول فارسی شده بازی فورسیل است و از معدود محصولات کپی است که بازتولید خوبی شده و نسبت به خود بازی فورسیل بهتر ارائه شده است همچنین جنس کارت‌ها خوب و طراحی آن عالی است.

ذوقی درباره بهینه‌سازی قیمت این محصول نسبت به نسخه خارجی این بازی اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه این محصول ۱۳۵هزار تومان است و نصف قیمت هزینه محصول خارجی است این امر باعث می‌شود تا برای مخاطب هزینه‌ها کاهش پیدا کند و بیشتر به این محصول گرایش پیدا کنند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است