خودنگاره‌های ۴۴ هنرمند در تبریز روی دیوار رفت/ استقبال آذربایجانی‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۹
رزیتا شرف جهان در گفتگو با صبا:

خودنگاره‌های ۴۴ هنرمند در تبریز روی دیوار رفت/ استقبال آذربایجانی‌ها

رزیتا شرف‌جهان با اشاره به نمایش خودنگاره های 44 هنرمند در تبریز از لزوم همکاری با گالری‌های دیگر شهرهای ایران گفت.

رزیتا شرف جهان که کار گردآوری آثار نمایشگاه «من» در نگارخانه آتلیه کبود تبریز را برعهده داشته  است در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه آثاری از خودنگاره های ۴۴ هنرمند نقاش به نمایش درآمده است که قدیمی ترین آنها هانیبال الخاص و ابراهیم فرجی هستند و در دوره های بعدی آثاری از دیگر هنرمندان از جمله منوچهر معتبر، پریوش گنجی، فرح اصولی و … به همراه آثاری از هنرمندان جوانتر که با رسانه های جدید کار کرده اند به نمایش درآمده است.

مدیر گالری «طراحان آزاد» با اشاره به استقبال تبریزی ها از این نمایشگاه بیان کرد: آثار این نمایشگاه شامل نقاشی، طراحی و عکس است که تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان تبریزی روبرو شده و از این منظر نمایشگاه موفقی بوده است.

وی درباره برگزاری این نمایشگاه در تبریز و همکاری گالری «طراحان آزاد» با گالری «آتلیه کبود» تبریز اظهار کرد: شهر تبریز هنرمندان مشتاق و پرکار و جو هنری بسیار خوبی دارد. گالری «آتلیه کبود» تبریز نیز در برگزاری این نمایشگاه بسیار با ما همکاری داشت که این فرصت بسیار خوبی را برای هنرمندان جوان تبریزی فراهم می کند. گالری «طراحان آزاد» نیز با گالری های فعال دیگر شهرها در ارتباط است و با گالری های فعال دیگر شهرها همکاری دارد و در راستای همین همکاری ها، نمایشگاه های مشابهی نیز در چند شهر برگزار شده است.

شرف جهان با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در دیگر شهرهای ایران یادآور شد: بسیاری از هنرمندانی که به صورت ثابت با گالری «طراحان آزاد» کار می کنند، اهل شهر دیگری هستند و ما هم معتقدیم که باید در راستای تمرکززدایی از تهران، برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری نمایشگاه های هنری را در دیگر شهرهای ایران نیز داشته باشیم و لازم است که گالری های شهرهای دیگر از جمله رشت، تبریز، کرمان و اصفهان گالری های خود را فعال تر کنند.

وی افزود: ما تاکنون یک نمایشگاه در رشت، دو نمایشگاه در شیراز  و  نمایشگاه «من» را در تبریز برگزار کرده ایم که به نظرم نمایشگاه تبریز موفق ترین نمایشگاه ما در شهرهای دیگر از نظر وسعت نمایشگاه، تعداد آثار و مخاطبان بیشتر بوده است.

مدیر گالری «طراحان آزاد» در ادامه اظهار کرد: اخیرا نمایشگاهی از آثار هنرمندانی که اصالت شیرازی دارند از جمله بهرام دبیری، کامبیز درمبخش، بهنام کامرانی، حسین ماهر و … در گالری «سروناز» شیراز برگزار کردیم.

وی با بیان این که گالری «آتلیه کبود»  به مدیریت بابک کبود، تنها گالری فعال در شهر تبریز است، ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه «من» در گالری های اصفهان و مازندارن نیز برگزار شود.

شرف جهان در پایان با تاکید بر این که نمایشگاه «من» در تبریز جنبه اقتصادی ندارد، گفت: بخش بسیاری از آثار این نمایشگاه متعلق به مجموعه خصوصی هنرمندان است و قابلیت فروش ندارد بنابراین نمایشگاه جنبه اقتصادی ندارد.

در نمایشگاه «من» آثاری از ۴۴ هنرمند نقاش، طراح و عکاس شامل سمیرا اسکندرفر، فرح اصولی، ابراهیم اکبری‌گرز، هانیبال الخاص، فریدون آو، مریم آیین، لهراسب بیات، ژینوس تقی‌زاده، صادق تیرافکن، سارا روحی‌صفت،علی شایسته، رزیتا شرف‌جهان، عباس شهسوار، بهزاد شیشه‌گران، کوروش شیشه‌گران، رضوان صادق‌زاده، اشکان صانعی، لیلا صبوری، حامد صحیحی، بیژن صفاری، امین طهرانی، یعقوب عمامه‌پیچ، ابراهیم فرجی، پرستو فروهر،فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، بهناز قاسمی، بابک کاظمی، بابک کبود، افشان کتابچی، کتایون کرمی، شهرام کریمی، پری‌یوش گنجی، قاسم لطفی، آزاده مدنی، احمد مرشد‌لو، معصومه مظفری، منوچهر معتبر، مهران مهاجر، محمدرضا میرزایی، نیکزاد نجومی، علی ندایی، غزاله هدایت و گیزلا وارگا سینایی روی دیوار گالری آتلیه کبود رفته  است.

این نمایشگاه  تا چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی تبریز، خیابان آزادی، چهارراه طالقانی، کوچه جنب مخابرات، شماره ۸۲۰ برپاست.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است