به‌کارگیری کودکان در سینما سوژه رمان شد/ نگارش رمان تازه از رخدادهای جنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۷
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

به‌کارگیری کودکان در سینما سوژه رمان شد/ نگارش رمان تازه از رخدادهای جنگ

فرهاد حسن زاده که به تازگی رمان «آهنگی برای چهارشنبه ها» را منتشر کرده است، از نگارش و بازنویسی رمان تازه ای با موضوع رخدادهای دوران جنگ خبر داد.

فرهاد حسن زاده نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش گفت: به تازگی رمانی را با عنوان «آهنگی برای چهارشنبه ها» از سوی انتشارات «پیدایش» منتشر کرده ام.

وی درباره فضای داستان این رمان توضیح داد: فضای داستان در جنوب کشور می گذرد و به موضوع استفاده از بچه ها برای بازیگری در سینما می پردازدY موضوعی که فکر می کنم تاکنون به آن پرداخته نشده است.

نویسنده «زیبا صدایم کن» درباره اهمیت موضوع به کارگیری کودکان در سینما بیان کرد: بچه هایی که برای بازیگری در سینما به کار گرفته می شوند به نظر من همچون کودکان کار باید به آنها نگاه کرد. بچه هایی که بدون میل شخصی خودشان و به دلیل انگیزه هایی که والدین آنها دارند، به بازیگری سینما کشانده می شوند موضوع این رمان است.

نویسنده «داستان عقرب» درباره مخاطب رمان «آهنگی برای چهارشنبه ها» بیان کرد: مخاطب این رمان، بزرگسال است اما شخصیت اصلی آن نوجوان است بنابراین نوجوانانی که کتابخوان حرفه ای هستند نیز می توانند مخاطب این کتاب باشند. نوجوانان معمولا به دلیل حس کنجکاوی و بالندگی که دارند به خواندن کتاب هایی که برای بزرگسال نوشته می شود، علاقه بیشتری نشان می دهند.

حسن زاده همچنین از نگارش رمان دیگری خبر داد و گفت: رمان بزرگسال دیگری را در دست نگارش دارم که سال ها پیش آن را نوشته بودم و قصد داشتم که چند جلدی باشد و یک جلد آن را هم نوشته بودم اما کارهایی که برای مخاطب کودک و نوجوان انجام می دادم، مانع از ادامه نگارش این رمان ها شد و اکنون که فراغت بیشتری پیدا کرده ام در حال بازنویسی آن برای انتشار هستم. در حال حاضر کار بازنویسی جلد اول آن را انجام می دهم ولی مطمئن نیستم که همچنان چند جلدی باشد یا خیر اما همین جلد اول را که به سامان رساندم، به دست ناشر می سپارم.

نویسنده «دیو دیگ به سر» در پایان گفت: نگارش این رمان تا پایان سال جاری انجام می شود و آماده انتشار خواهد بود اما هنوز ناشر آن را انتخاب نکرده ام و زمان انتشار آن مشخص نیست.

از فرهاد حسن زاده در طول دهه ۷۰ تاکنون حدود صد عنوان کتاب در گونه های مختلف رمان، داستان کوتاه، شعر، داستان تصویری، بازآفرینی متون کهن، زندگی‌نامه و طنز منتشر شده است و جوایز بسیاری نیز از رویدادهای مختلف فرهنگی در داخل و خارج از کشور دریافت کرده است که از آن جمله می توان به دریافت جایزه ماه طلایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، تقدیر شده در سه دوره کتاب سال ایران، برگزیده چند دوره جشنواره کتاب کانون پرورش فکری، برنده تندیس نقره‌ای از جشنواره لاک‌پشت پرنده، همچنین دریافت لوح سپاس جایزه «هانس کریستین اندرسن» در سال ۲۰۱۸ و همچنین دیپلم افتخار برای کتاب «زیبا صدایم کن» از سوی IBBY  اشاره کرد. وی تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» شده که یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبیات کودک جهان است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است