اسامی کاندیداها فردا اعلام می‌شود/ برگزاری سه بزرگداشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
در نشست خبری سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران مطرح شد؛

اسامی کاندیداها فردا اعلام می‌شود/ برگزاری سه بزرگداشت

صبح امروز یکشنبه 8 دی نشست رسانه ای دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نشست رسانه ای دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران صبح امروز یکشنبه ۸ دی در خانه سینما برگزار شد.

مراسم با نیم ساعت تاخیر شروع شد و تعداد کمی برای حضور در این مراسم به خانه سینما آمده بودند.

علی افشار مدیر روابط عمومی سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، در ابتدای مراسم با گلایه از حضور نیافتن اهالی رسانه گفت: از همکاران خودمان گله دارم که زمان دریافت کارت جشنواره همه فعال و متقاضی هستند و این مراسم که مربوط به جشن صنفی آنهاست و باید حضور پیدا می کردند با کم لطفی این دوستان روبرو شده است.

در ادامه، جعفر گودرزی دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران از پوستر این دوره رونمایی کرد و سپس در سخنانی گفت: این جشن با حضور منتقدان دغدغه‌مند می تواند ارزیابی دقیقی داشته باشد و باعث شود فیلمسازها با کیفیت بهتری کارشان را پیش ببرند و سینما رونق پیدا کند.

وی افزود: برآیند آرای انجمن می تواند شاخصه های یک سال را فارغ از گیشه و… تعیین کند و این جشن می تواند مشعل خوبی برای مسیر پیش روی سینما باشد.

گودرزی در ادامه اظهار کرد: سیزدهمین دوره این جشن قرار است ١٣ دی ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود و علاوه بر برپایی جشن، باعث تقویت ارتباط خوب با دانشگاه علوم پزشکی شود تا مسایل پزشکی هنرمندان و اعضای صنف را هم در نظر داشته باشیم.

گودرزی با اشاره به وجود سه بزرگداشت در سیزدهمین دوره از جشن منتقدان و نویسندگان بیان کرد: امسال نیز طبق رسم سال های گذشته از دو هنرمند و یک منتقد تقدیر خواهیم کرد که اکبر عبدی و علیرضا زرین دست هنرمندانی هستند که از آنها تقدیر می شود و همچنین از عباس یاری به عنوان منتقد تقدیر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به کار شبانه روزی برگزارکنندگان این جشن ابراز امیدواری کرد تا آرا به شکلی باشد که شان و اعتبار منتقدان حفظ شود و در ادامه تأکید کرد: ما همیشه به سلامت آرا افتخار کرده ایم.

دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی یادآور شد: فردا کاندیداهای تمامی بخش ها اعلام می شود. با توجه به آرای نزدیک سعی شد تا به جنبه هایی برسیم که بخش تشویقی را هم در بعضی رشته ها داشته باشیم.

در ادامه مراسم، علی علایی مدیر آکادمی درباره آکادمی و آرا صحبت کرد که در آغاز سخنانش با گلایه مندی از حضور نیافتن اعضای صنف بیان کرد: اول گله خود را بیان کنم که اعضای صنف باید بیشتر صنف خودشان را مورد توجه قرار می دادند که ندادند و درباره آکادمی هم باید بگویم که در آکادمی نوبتی بودن برگزیدگان وجود ندارد و بر اساس آرا نتایح اعلام می شود. همانطور که در سابقه این جشن هنرمندانی مانند شهاب حسینی یا هایده صفی یاری بوده اند که چند سال متوالی این جایزه را برده اند.

علایی با اشاره به رقابت سخت بین هنرمندان اظهار کرد: امسال رقابت ویژه و سختی داشتیم و قطعا غافلگیری هایی خواهید داشت. در اکثر بخش ها به جمع بندی پنج کاندیدا رسیدیم اما در بعضی از بخش ها ناگزیر به انتخاب هفت کاندیدا بودیم.

وی افزود: به جز چند رشته که در آنها نفر اول با فاصله نسبت به سایر کاندیداها در صدر قرار گرفت، در بخش های دیگر در صدر جدول آرا، رقابت خیلی فشرده و سختی داشتیم.

مدیر آکادمی سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم در بحث دستاوردهای فنی تجمیع داشته باشیم و چون تنوع رشته مانند گریم و … وجود دارد، تعداد کاندیداها در این بخش بالاتر خواهد بود.

در ادامه گودرزی به بحث اسپانسری این جشن اشاره کرد و گفت: به خاطر شرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه کمتر به دنبال بحث مالی رفتیم و مثل سال گذشته حامی جشن «مجله حقوقی دادگر» خواهد بود.

بخش بعدی این مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی بر تفاوت برگزیدگان جشن منتقدان و نویسندگان و جشنواره فجر یا سایر جشنواره ها وجود دارد؟ توضیح داد: ما در جشن منتقدان و نویسندگان برآیند و خروجی را اعلام می کنیم و به دنبال این نیستیم که رای ما فرق کند. بنابراین خروجی هر چه باشد همان را اعلام میکنیم.

وی ادامه داد: ذکر این نکته هم مهم است که وقتی بالای صد نفر رای دادند دیگر نمی توان انتخاب ها را سلیقه ای دانست.

دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره داوری هر دو بخش جشنواره ملی و جهانی فجر بیان کرد: فیلمسازانی که در بخش جهانی فجر هستند نیز دوست دارند در این جشن داوری شوند. اما اینکه دوستان کمتر فیلم های این جشنواره را می بینند، بحث دیگری است. وظیفه ما این است که فیلم های ملی و جهانی را به اعضا بدهیم و آنها رای های خود را اعلام کنند.

علایی دبیر آکادمی نیز دراین باره گفت: ما این حق را از فیلمساز نمی گیریم که فیلمش در این جشن حضور داشته باشد. البته ما گزینه ای داریم به عنوان فیلم های ندیده و اگر کسی تعداد بالایی از فیلم ها را ندیده باشد از آرای ما کنار گذاشته می شود که این اتفاق از نظر اخلاقی و حرفه ای باید وجود داشته باشد.

گودرزی در پایان مراسم گفت: این جشن از معدود جشن هایی است که هر سال اعتبارش بیشتر می شود. سعی کردیم امانت دار باشیم و آرا را همان طور که با سلامت همراه بوده است، اعلام کنیم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000