«زری کماندو» در ۷ جلد از راه می‌رسد/ قصه‌هایی خیالی از نوه‌ و مادربزرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵

«زری کماندو» در ۷ جلد از راه می‌رسد/ قصه‌هایی خیالی از نوه‌ و مادربزرگ

محمد رمضانی از انتشار مجموعه رمان های 7 جلدی «زری کماندو» در آینده نزدیک و منتشر شدن رمان «نفت می سوزد و آتش می سوزاند» خبر داد.

محمد رمضانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا از انتشار تعدادی از آثارش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجموعه رمانی با عنوان «ماجراهای زری کماندو» را در انتشارات «خوروش» زیر چاپ دارم که شامل هفت کتاب و ۶ جلد است که یک شماره آن شامل دو جلد می شود.

نویسنده رمان «سرطان سبیل» اضافه کرد: یک جلد آن به نام «زری کماندو پولدار می شود» منتشر شده و  «زری کماندو در خطر است»، «زری کماندو هرگز نمی میرد»،«خونه زری کدوم وره» از جمله عناوین دیگر این مجموعه رمان است که هنوز منتشر نشده است.

به گفته وی، رمان «زری کماندو پولدار می شود» در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به بازار نشر ارایه شد و دیگر آثار از سه هفته آینده به مرور تا پایان سال منتشر شده و روانه بازار کتاب می شود. طبق برنامه ریزی های این انتشارات، قرار است همه این کتاب ها تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران منتشر شود.

رمضانی درباره موضوع این مجموعه کتاب ها بیان کرد: این مجموعه رمان ها درباره پیرزنی است به نام زری خانم که نوه ای به نام نگار دارد. این قصه ها را نگار تعریف می کند و او راوی این قصه هاست. نگار، زری خانم را «زری کماندو» نامگذاری کرده است و زری خانم هم نگار را «نگار چاخان باز» و به مرور در خلال قصه ها متوجه می شویم که این ها فقط قصه هایی است که نگار درباره مادربزرگش تعریف می کند و مستند نیست، خواننده هم نمی تواند متوجه شود که این قصه ها واقعی است یا غیرواقعی به این دلیل که زری خانم  هم مرتب می گوید که این قصه ها چاخان است و من چنین آدمی که نگار تعریف می کند نیستم.

این نویسنده، فضای این قصه ها را فانتزی و طنزآمیز توصیف کرد و گفت: فضای قصه ها فانتزی است به طوری که زری کماندو در انتهای هر قصه از این کتاب ها می میرد و در ابتدای قصه کتاب بعدی زنده می شود.

نویسنده رمان «قاریشقا و پروفسور گیج و منگ» با اشاره به طراحی داخلی مجموعه رمان های «زری کماندو» بیان کرد: طراح داخلی این کتاب ها خانم آیلار یوسف نژاد است که طراحی سنگین این رمان ها را برعهده دارد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش از انتشار رمان دیگری با عنوان «نفت می سوزد، آتش می سوزاند» خبر داد و گفت: این رمان درباره زندگی و مرگ عین القضات همدانی است که رمان بزرگسال است و از سوی انتشارات قلم منتشر شده است.

وی در پایان از چاپ سوم رمان کوتاه «روزهای تولد» در انتشارات فروزش خبر داد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است