دیدار با رضا قیصریه در «هنر فردا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴

دیدار با رضا قیصریه در «هنر فردا»

برنامه شب دیدار با رضا قیصریه توسط مجله بخارا و با همکاری موسسه فرهنگی «هنر فردا» عصر دوشنبه نهم دی در این موسسه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه هنر فردا، برنامه شب دیدار با رضا قیصریه عصر دوشنبه نهم دی‌ماه ساعت ۱۷ توسط مجله بخارا و با همکاری موسسه فرهنگی «هنر فردا» برگزار می‌شود.

در این مراسم فیلم «در ستایش ۷۷ سالگی» به کارگردانی سعید بهشتی نمایش داده می‌شود.

رضا قیصریه متولد ۱۳۱۹ و از چهره‌های پیشکسوت در عرصه معرفی ادبیات و هنر ایتالیا است. قیصریه که در رشته علوم سیاسی از دانشگاه رم فارغ‌التحصیل شده است، در دوران اقامت خود در ایتالیا اقدام به ترجمه کتاب سه قطره خون صادق هدایت به زبان ایتالیایی کرد که در سال ۱۹۷۹ توسط انتشارات فلترینلی به چاپ رسید.

رضا قیصریه پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۸ به تدریس زبان و ادبیات ایتالیایی در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول شد. وی در سال ۲۰۰۱ به دلیل ترجمه و تالیف کتاب‌ها و مقالاتی درباره ادبیات، سینما و تئاتر ایتالیا جایزه بهترین معرف فرهنگ ایتالیا در دنیا را از وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی و از دستان رییس‌جمهور وقت ایتالیا، کارلو داتزلیو چامپی در شهر رم دریافت کرد.

قیصریه که از مهم‌ترین معرفان چهره‌های برجسته ادبیات ایتالیا مانند آلبرتو موراویا، ایتالو کالوینو، لوییجی پیراندلو واستفانو بنی به خوانندگان ایرانی است، کتاب‌هایی نیز به قلم تحریر درآورده است که نمونه‌ای از این کتاب‌ها مانند هفت داستان (برنده جایزه قلم زرین مجله گردون در سال ۱۳۷۲)، کافه نادری (انتشارات ققنوس، ۱۳۸۲، که به چاپ دوازدهم رسید) و «در ستایش ۷۷ سالگی» که ترجمه ایتالیایی آن در کشور ایتالیا با عنوان مکالمه در تهران منتشر شده است.

موسسه فرهنگی «هنر فردا» در اتوبان حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، نبش دیدار شمالی، پلاک ۲۷ واقع شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است