رمان «شب شمس» بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۱

رمان «شب شمس» بررسی می‌شود

نخستین رمان میلاد حسینی با عنوان «شب شمس» نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صبا، برنامه «شنبه داستان چشمه» به بررسی رمان «شب شمس» نوشته میلاد حسینی اختصاص دارد که روز شنبه هفتم دی‌ماه  با حضور نویسنده و مرتضی برزگر در کتاب‌فروشی نشر چشمه برگزار می‌شود.
در معرفی رمان «شب شمس» نوشته میلاد حسینی آمده است: «این کتاب نخستین اثر میلاد حسینی (متولد ۱۳۷۱) است که چند سال می‌شود روزنامه‌نگاری ادبی می‌کند. رمان روایتی از خانواده‌ای بزرگ است که انگار نفرین شده‌اند. داستانِ پسران و دختران در مشهد. ماجرا با خبری تکان‌دهنده آغاز می‌شود: نوه کوچک خانواده در بیمارستان است، نوجوانی که نقشی به سزا در به‌ هم‌ پیوستگیِ آدم‌های روایت دارد… حسینی در نخستین رمانش شخصیت‌های گوناگونی به کار گرفته، از جغرافیای بخش‌هایی از مشهد استفاده کرده که به‌ ندرت در ادبیاتِ داستانی ما حضور داشته و مدام در میانِ قصه‌های آدم‌های خانواده که عمده‌شان در خانواده‌ای بزرگ کنار هم زندگی می‌کنند، در حرکت است. این‌که چگونه فاجعه می‌تواند روایت را بارور کند و قصه بیافریند، چیزی است که با آن مواجه خواهید شد. «شبِ شمس» با ریتمی به نسبت سریع قصه‌های آدم‌هایی را تعریف می‌کند که همیشه تلاش کرده‌اند نقاب «عادی بودن» بر رفتارشان بزنند. این اثر روایتی محکم دارد که در آن چیزهای زیادی افشا می‌شوند…»
نشست نقد و بررسی رمان «شب شمس» شنبه ۷ دی ماه ساعت ۱۸ در نشر چشمه به نشانی خیابان کریم‌خان زند، نبش میرزای شیرازی، شماره ۱۰۷ برگزار می شود.
 انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است