پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز ۷ دی آغاز به کار می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز ۷ دی آغاز به کار می‌کند

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کار خود را از صبح شنبه ۷ دی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کار خود را از صبح شنبه ۷ دی با حضور معاون اقتصادی رییس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون آغاز می‌کند.

افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهوری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ در سالن نمایشگاه تخصصی برگزار می‌شود.

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی امسال با حضور ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی، ارائه ۲‌هزار اسباب‌بازی ایرانی، حضور بیش از ۶۰ طراح و عروسک‌ساز و معرفی ۴۰۰ عروسک در شهر عروسک‌ها در طول جشنواره ملی اسباب‌بازی در سالن سپهر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برپا خواهد شد.

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی با شعار «بازی برای همه» با حضور ۲۷ شرکت و موسسه دولتی، خصوصی و نهادهای مردمی اعم از: گروه‌های مشاوره بازی و بازی درمانی، مؤسسه‌های آموزش از طریق بازی، مدارس و مهدکودک‌ها با فرآیندهای آموزشی بازی محور، گروه‌های برگزارکننده رویدادهای بازی محور، فضاهای بازی آموزشی و موزه‌های اسباب‌بازی و برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی تربیت مربی بازی در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد.

در این دوره از نمایشگاه ترویجی دسته‌بندی محتوایی مانند بازی‌های فکری، گروهی، حرکتی، رفتار ساز سلامت، مهارت افزا، خلاقیتی، آموزش خانواده و مربیان، بازی‌های خلاق کودکان، هوافضا برای کودکان و معرفی فناوری نانو انجام شده است.

در طول پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی آئین رونمایی از ۲۰ عنوان اسباب‌بازی جدید ایرانی با حضور تولیدکنندگان و کارشناسان حوزه اسباب‌بازی در سالن نمایشگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

همچنین در طول این جشنواره از سه فعال، سه پیشکسوت و سه نهاد حوزه اسباب‌بازی تقدیر می‌شود.

برگزاری هفت نشست تخصصی و چهار کارگاه آموزشی درباره اسباب‌بازی از اولین روز جشنواره تا روز ششم در سالن کنفرانس یک و سالن غدیر از دیگر برنامه‌های پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است.

نشست دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان نیز در روز اول جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن غدیر برگزار خواهد شد.

همچنین برگزیدگان بخش‌های اسباب‌بازی‌های ثبت شده و اسباب‌بازی‌های دارای مجوز تولید، جوایز خود را روز ۱۱ دی  ۱۳۹۸ دریافت خواهند کرد.

برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و عروسک‌سازان ایرانی، شادپیمایی اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها (در روز اول و آخر جشنواره)، اجرای نمایش محیطی با موضوع بازی و اجرای تماشاخانه سیار در استان سیستان و بلوچستان همزمان با ایام جشنواره ملی اسباب‌بازی (توجه به مناطق کم‌برخوردار) از دیگر بخش‌های این جشنواره است که در طول هفت روز برگزار خواهد شد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است