«درهم دیدن» ۹ هنرمند/ وقتی دیدن دچار اختلال می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷

«درهم دیدن» ۹ هنرمند/ وقتی دیدن دچار اختلال می‌شود

نمایشگاهی از آثار 9 هنرمند با موضوع تفاوت درک تصویری آنها از جهان پیرامون شان، امروز در گالری ثالث گشایش می یابد.

به  گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، گالری «ثالث» امروز جمعه ۶ دی ماه میزبان یک نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان «درهم دیدن» است که گردآوری این آثار را ساینا نعمتی برعهده داشته است و آثار ۹ هنرمند جوان را دربرمی گیرد.

در این نمایشگاه آثار مونا امت علی، رضی رضوی، بهمن محمدی، مهدی بابایی، علی سلطانی، مسعود حاج جعفری زاده، مریم فیروزی، ساغر حمزه لو و علیرضا لطیفیان روی دیوار می رود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «اعتماد ما به جهان بر پایه‌ شناختی است که از طریق حسگرها ادراک را شکل می دهد؛ «دیدن» وسیع‌ترین آگاهی را از بیرون به ما می‌دهد. برای ارتباط با جهان، غالبا به چشم هایمان بیش از هر حس‌گر دیگری وابسته ایم.

با ارتباط بیشتر زندگی روزمره ما با تکنولوژی‌های مختلف، ساختار مغز و چشم مختصات جدیدی را از دنیای پیرامون دریافت می کند. با افزایش امکان از دست دادن توانایی طبیعی دیدن، تصویر واقعی دنیا با ویژگی های دیگری تعریف خواهد شد و طبعا ارتباط و بقا چالش‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

تفاوت در دیدن دنیا (از طریق چشم) در کنار اندیشه و برداشت های متمایز فردی از جهان، مفهوم قطعیت را بیش از پیش زیر سوال می‌برد و باعث داشتن تردیدی همیشگی در دریافت مان از دنیا می‌شود. حال می‌توان گفت که تصویر ما از جهان مشترک و واقعی است؟ یا ما تنها نسبت به شرایط و توانایی حس گرهایمان، تصویری بازنمایی شده از جهان را دریافت می کنیم؟

پروژه  «درهم دیدن» (از مجموعه کامرا) به اختلال و انحراف های دیداری می پردازد که تاثیر شدیدی بر کیفیت بینایی دارند و باعث تغییر و تحریف تصویر انسان از جهان می شوند.

با تاکید بر تفاوت های فردی در جهان بینی، حفظ تکنیک شخصی و الهام از عوارض این اختلال ها، حاصل مجموعه بازنمایی تصور هر هنرمند در باب دریافت و درک تصویری متفاوت و ناقص از جهان است.»

نمایشگاه «درهم دیدن» تا ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان زند، بین خیابان ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١۴٨ آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است