گفتگو با ابتهاج نوایی در «پنجشنبه‌های بخارا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳

گفتگو با ابتهاج نوایی در «پنجشنبه‌های بخارا»

جلسه 181 از سلسله نشست های پنجشنبه های بخارا به دیدار و گفتگو با ابتهاج نوایی مترجم ادبی اختصاص یافته است.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری هنر فردا، یکصد وهشتاد ویکمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه های مجله بخارا به دیدار و گفتگو با ابتهاج نوایی دندانپزشک، ارتودنتیست و مترجم ادبی اختصاص یافته است که ساعت ۹ صبح پنجشنبه پنجم دی ۱۳۹۸ در موسسه هنر فردا به نشانی اتوبان حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک نبش خیابان دیدار شمالی پلاک ۲۷ برگزار می شود.
ابتهاج نوایی، زاده‌ سال ۱۳۴۳ در بروجن است، مراحل تحصیل خود تا دریافت دیپلم دبیرستان را در اصفهان سپری کرد و برای ادامه تحصیلات رهسپار کرواسی شد. وی دکترای دندانپزشکی  را در سال ۱۹۹۵ و تخصص ارتدونسی را در سال ۱۹۹۸ از دانشگاه زاگرب دریافت کرده است و در کنار پیشه اصلی اش، متون ادبی متعددی از شعر و نثر را از زبان بوسنیایی، کراوتی و صربی به زبان فارسی و آثار فارسی گوناگونی را به آن زبان ها ترجمه کرده است.
تا کنون ۱۰ کتاب از ترجمه‌های او در ایران و کرواسی منتشر شده است.  کتاب «جُنگ شعر فارسی از سدهٔ دهم میلادی تا امروز» او که به زبان کرواتی است، برندهٔ جایزهٔ اول بخش مطالعات ادبیات فارسی در بیست و هشتمین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است.
نوایی افزون بر عضویت در انجمن دندانپزشکان و ارتدنتیست های کرواسی، رییس انجمن فرهنگی ایران و کرواسی و عضو انجمن مترجمان ادبی جمهوری کرواسی است که در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از شانزده مترجم برتر کرواسی برگزیده شده است.
در زمینه ترجمهٔ فیلم، تا کنون ۲۳ فیلم از سینمای ایران را به زبان کرواتی ترجمه کرده که همگی از تلویزیون سراسری کرواسی پخش شده است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است