پدر و پسری از دنیای واقعی بازیگر «پپ» هستند/ نمایشی کاملا بداهه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۶
اسماعیل کمالی دهقان در گفتگو با صبا:

پدر و پسری از دنیای واقعی بازیگر «پپ» هستند/ نمایشی کاملا بداهه

اسماعیل کمالی دهقان بازیگر و کارگردان نمایش «اسم این تئاتر پپ است» درباره جزییات این اجرا در تالار مولوی توضیحاتی را ارایه داد.

اسماعیل کمالی دهقان بازیگر و کارگردان «اسم این تئاتر پپ است» درباره این نمایش که از ۱۶ تیر اچرای خود را آغاز کرده و تا ۹ مرداد روی صحنه تالار مولوی خواهد بود به خبرنگار صبا گفت: این نمایش گفتگوی پدر و پسری با هم و مرور خاطرات آنهاست که به دلیل اینکه این نقش ها را یک پدر و پسر واقعی بازی می کنند حال و هوای خاصی در اجرا می بینیم.

وی همچنین درباره متنی که بر اساس آن نمایش «اسم این تئاتر پپ است» شکل گرفته است، توضیح داد: به دلیل سبک اجرای این نمایش، از هیچ متنی استفاده نشده است و بازی ها به صورت کاملا بداهه در صحنه شکل می گیرد.

کارگردان «اسم این تئاتر پپ است» با اعلام اینکه این نمایش طول زمانی مشخصی در هر شب ندارد، بیان کرد: ما دو اجرای اولیه را قبل از نمایش برای عموم به شکل تمرین رفتیم و پلن هایی را برای نمایش در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه مخاطب نمایش این بار بر خلاف اجرای گذشته در بیست و دویمن جشنواره تئاتر دانشگاهی، عموم مردم هستند، تصمیم گرفتیم بدون متن مشخص و به شکل بداهه در صحنه اجرا کنیم و مدت زمان دقیقی هم اعلام نکنیم تا اگر به عنوان مثال در حین اجرا، پدر و پسر نمایش تمایل به تعریف داستان خاصی نداشتند و یا نخواستند بخشی از صحبت ها و خاطرات خود را بازگو کنند، مخاطب از قبل بداند که نمایش زمان بندی ندارد و این بخشی از شیوه اجرا نمایش «پپ» است.

او در بخش دیگر صحبت هایش اشاره کرد: این نمایش در ابتدا یک پایان نامه دانشجویی بود که برای اولین بار در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا شد و نظر مخاطبان را به خود جلب کرد، اما این اولین باری است که این نمایش برای عموم مردم اجرا می شود و امیدواریم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

بازیگر نمایش «چشم در برابر چشم» درباره نمونه کارهای گذشته خود گفت: در نمایش «خیانت به پینتر» و «چشم در برابر چشم»، به عنوان بازیگر حضور داشتم و در سه نمایش دانشجویی دیگر که آنها هم پایان نامه بودند به عنوان کارگردان فعالیت کردم اما «اسم این تئاتر پپ است» اولین تجربه کارگردانی من برای اجرای عمومی است.

کمالی دهقان در پایان گفتگو در مورد کارهای آینده خود عنوان کرد: نمایشی در حال تکمیل داریم که در شهریور سال جاری در مجموعه «تئاتر شهر» اجرا می بریم و نمایش دیگری هم با عنوان «دانتون» در دست داریم که با همراهی گروه تئاترمان در آینده نزدیک اجرا می شود.

نمایش «اسم این تئاتر پپ است» به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان با بازی صدرالله آقاخانی، سعید آقاخانی و اسماعیل کمالی دهقان از ۱۶ تیر تا ۹ مرداد هرشب ساعت ۱۸:۴۵ در تالار مولوی، دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب اجرا می شود.

ریحانه علی‌محمدی

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است