معاشرت دن کیشوت و ملانصرالدین در تالار مولوی/ به اندیشیدن احتیاج داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
آرمان طیران با صبا مطرح کرد:

معاشرت دن کیشوت و ملانصرالدین در تالار مولوی/ به اندیشیدن احتیاج داریم

آرمان طیران ضمن انتقاد از فضای جامعه امروزی درباره معاشرت شخصیت های فرهنگی در فضای فانتزی نمایشش برای بازگو کردن حقایق می گوید.

آرمان طیران نویسنده و کارگردان «سرگذشت باور نکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هد هد و دیگران در سرزمین عجایب» که از ۲۷ آذر در تالار مولوی روی صحنه رفته و تا ۱۸ ماه اجرای آن ادامه دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره نقدهای بوجود آمده است درباره این نمایش توضیح داد: تا امروز بازخورد مخاطب نسبت به نمایش «سرگذشت باور نکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هد هد و دیگران در سرزمین عجایب» از منفی منفی تا مثبت مثبت بوده است و این نشان می دهد که نمایش در مسیر درستی قرار گرفته و با انواع سلیقه ها روبرو می شود.

وی افزود: هدف من از اجرای این نمایش نشان دادن شمایل مردم است تا مخاطب در فضای کمدی و فانتزی قصه خودش را روی صحنه ببیند.

این کارگردان با اشاره به نام این نمایش که محتوای آن را نشان می دهد، گفت: اسم نمایشنامه موضوع نمایش را نشان می دهد که سرگذشت انسان هایی است که با یکدیگر معاشرت می کنند. از دل این معاشرت فرهنگی که دن کیشوت، ملانصرالدین و دیگران دارند آگاهی هایی به دست می آید که سمبل آن هدهد می شود و در حقیقت ما در نمایشنامه هدهد نداریم و مردم هدهد نمایش هستند که بعد از نمایش هم به جای می مانند.

طیران درباره پارودی یا همان نقیضه در این نمایش بیان کرد: خصلت پارودی در نمایش به شما این فرصت را می دهد که از تمام امکانات زبان ادبیات برای ایجاد فضای فانتزی استفاده کنید تا حرف خود را بزنید.

نویسنده «سرگذشت باور نکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هد هد و دیگران در سرزمین عجایب» در پایان درباره هدف خود از نوشتن این متن توضیح داد: تماشاگر در عصر امروزی به نمایش کمدی از جنس اندیشه احتیاج دارد. خنده و فکر کردن در یک لحظه کار سختی است و پارودی بهترین گونه ای است که تماشاگر را به فکر فرو می برد و در عین حال لبخند می زند. به همین دلیل این نمایشنامه را برای اجرا در تالار مولوی انتخاب کردم که فضایی برای اندیشیدن و یاد گرفتن و یاد دادن است.

در این نمایش که تهیه کنندگی آن را سجاد افشاریان برعهده دارد، علیرضا اخوان، کمال امید، وحید انجامی پناه، فاطمه بستامی، الهه تنهایی، محمدرضا جعفری، عرفان حیدری، سیما خزاعی، محمد ابراهیم خلیلیان، کیومرث دیلمقانی، سید محمد پارسا رضوی، ستایش زینلی، حامد سوری، سحر صفریان، مهرانا عیسی پور، حمیدرضا کاویانی، شیما کریمی، مینا محمدبیگی، اسفندیار میمند، حامد مبردی، الهه نورانی ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش نیز می توان به دستیار کارگردان: محمدرضا جعفری، طراح لباس: آرمان طیران، طراح پوستر و بروشور: فاطمه میرگرفمی، طراحی اسکیس شخصیت های نمایش نیلوفر محزون، مدیر اجرا: ندا صالح نژاد، صحنه : امین سیار، عکاس: سالار نجفیان اشاره کرد.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000