پروانه اعتمادی از آثار تازه‌اش رونمایی می‌کند/ نمایش آثار چاپ و کلاژ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱

پروانه اعتمادی از آثار تازه‌اش رونمایی می‌کند/ نمایش آثار چاپ و کلاژ

گالری طراحان آزاد این هفته میزبان آثار تازه پروانه اعتمادی از مجموعه آثار چاپ سیلک و کلاژهای این هنرمند است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، پروانه اعتمادی عصر جمعه ۶ دی ماه از آثار تازه اش در یک نمایشگاه انفرادی در گالری طراحان آزاد رونمایی می کند.

در این نمایشگاه، مجموعه ای از آثار کلاژ و چاپ سیلک وی که در سال های اخیر خلق شده است، به نمایش در می آید.

این هنرمند ۷۲ ساله آثار تازه اش را در ابعاد  ۱۰۰ در ۷۰ کار کرده که موضوع بیشتر این آثار گیاهان است و کار انتخاب این آثار را برای ارایه در نمایشگاه، علی بختیاری برعهده داشته است.

اعتمادی در طول دوران حرفه ای کار خود دوره های مختلفی را در آثارش تجربه کرده است که شامل دوره نقاشی های آبستره، دوره آثار سیمانی و طبیعت بی جان، دوران مدادرنگی ها، پارچه ها و ترمه ها و دوران کلاژها می شود. گل ها، پارچه های توری، انار و ترمه از جمله عناصر موجود در آثار اوست.

پروانه اعتمادی متولد ۱۳۲۶ تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که نخستین بار در سال ۱۳۴۷ در تالار قندریز تهران آثارش را به نمایش گذاشت و پس از آن در نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از ایران آثارش به نمایش درآمد.

یکی از آخرین نمایشگاه های پروانه اعتمادی سال ۱۳۸۸ با عنوان «یکی بود، یکی نبود-۲» در گالری ماه برگزار شد که با نمایش یک ویدیو آرت در زمینه  انیمیشن همراه بود و بعد تازه‌ای از آثار این هنرمند را پیش روی مخاطبان گذاشت.

همچنین سال ۱۳۹۵ نام این هنرمند  از سوی موسسه «فیاک» (موسسه نمایشگاه های بین المللی پاریس) در فهرست ۵۰۰ هنرمند برگزیده جهان قرار گرفت.

آثار پروانه اعتمادی مورد توجه خریداران آثار هنری و مجموعه داران است و هر مجموعه داری تلاش می کند یکی از آثار این هنرمند را در مجموعه خود داشته باشد. پنج تابلو از این هنرمند تاکنون در دوره های مختلف حراج تهران عرضه و فروخته شده است که از آن جمله می توان به فروش دو اثر او در حراج دی ماه  سال ۱۳۹۶ اشاره کرد که این دو تابلو هر کدام به قیمت ۹۵۰ میلیون ریال و ۵۰۰ میلیون ریال فروخته شد.

اعتمادی از شاگردان جلال آل احمد  و بهمن محصص است و از طریق آل احمد دبیر دوران دبیرستانش به بهمن محصص معرفی می شود و به گفته خودش سلیقه اش را از بهمن محصص گرفته و جسارتش را از جلال آل احمد.

در تازه ترین نمایشگاه انفرادی آثار این هنرمند که ۶ دی در گالری طراحان آزاد گشایش می یابد، آثار چاپ سیلک و کلاژهای او به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه تا ۱۷ دی ماه در این گالری به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ برپاست.

عکس کنار خبر یکی از آثار پروانه اعتمادی است اما مربوط به نمایشگاه اخیر او نیست.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است