مجوز تولید ۲۲ اسباب‌بازی صادر شد

به‌ گزارش صبا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، تعداد 43 پرونده، اسباب بازی در کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز بررسی شد که از میان 35 پرونده ثبتی، 6 نمونه، خواستار مجوز تولید و 2  اسباب‌بازی از کمیسیون قبل مجوز ثبت دریافت کرد.

در این کمیسیون 15 نمونه از نظر ثبت، بدون مانع تشخیص داده شد، 22 اسباب‌بازی مجوز تولید گرفت، دو پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون بعد انتقال یافت و چهار پرونده رای نیاورد.

از مجموع پرونده‌های ثبتی نیز یک سرگرمی در گروه حرکتی و مهارتی، یک پرونده در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، 10 اسباب‌بازی فکری و سه نمونه در گروه فرهنگی‌- هنری قرار گرفت.

همچنین از میان اسباب‌بازی‌های متقاضی، مجوز تولید سه اسباب بازی در گروه حرکتی- مهارتی، 10 سرگرمی فکری، 6 نمونه آموزشی و کمک‌ آموزشی و سه پرونده در گروه فرهنگی -هنری قرار گرفت.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در 6 گروه ‌«حرکتی -مهارتی»، «آموزشی و کمک‌آموزشی»، «فکری»، «فرهنگی‌-هنری»، «کمک‌ درمانی»، «الکترونیکی و رایانه‌ای» مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌ها اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولید‌کنندگان است تا این معرفی، سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد. امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم‌ رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکار تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.